הוסר המכשול האחרון להקמת שדה תעופה בינלאומי בחיפה

שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה הורה למנכ"ל משרדו, סלמן בן ציון להאיץ את ההליכים הנדרשים להפיכתו של שדה התעופה בחיפה לנמל תעופה בינלאומי. בישיבה שהתקיימה ב- 12.8.02 במשרד התחבורה בין השר סנה לראש עיריית חיפה, עמרם מצנע, סוכם כי משרד התחבורה יקציב 4 מיליון שקלים


00:00 ,13.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
סנה הורה להאיץ את תהליכים להפיכת שדה התעופה בחיפה לנמל תעופה בינלאומי. משרד התחבורה יקצה 4 מיליון שקל לקידום התכנון של הפרוייקט
 
שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה הורה למנכ"ל משרדו, סלמן בן ציון להאיץ את ההליכים הנדרשים להפיכתו של שדה התעופה בחיפה לנמל תעופה בינלאומי.
 
בישיבה שהתקיימה ב- 12.8.02 במשרד התחבורה בין השר סנה לראש עיריית חיפה, עמרם מצנע, סוכם כי משרד התחבורה יקציב 4 מיליון שקלים לקידום התיכנון של שדה התעופה בחיפה, במטרה לזרז את הפיכת השדה לנמל בינלאומי.
 
מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, עמוס רון מסר בישיבה כי רשנ"ר אינה מתנגדת לתוכנית להקמת שדה התעופה הבינלאומי כפי שהוצעה. בכך למעשה הוסר המכשול האחרון שעיכב עד כה את הקמת הפרוייקט.
 
דובר משרד התחבורה ציין כי הסרת ההתנגדות של רשות הנמלים והרכבות תאפשר למשרד התחבורה להכריז בשבוע הבא על הקמת השדה ולהגדיר את תחום שדה התעופה הבינלאומי שיוקם.
 
לאחרונה החליט השר סנה על הקמתה של מינהלת לפיתוח נמל התעופה חיפה במטרה לזרז את ההליכים הסטטוטוריים להפיכתו של השדה לנמל תעופה בינלאומי. לפני כחודש אישרה וועדת השרים לכלכה את הצעת סנה להכיר בפרוייקט פיתוח שדה התעופה בחיפה כפרוייקט לאומי.
 
במסגרת הפרוייקט שיבנה בשיטת ה- B.O.T יוכפל אורך המסלול של השדה בחיפה מ- 1200 מטר ל- 2400 מטר, מתוכן כ- 400 מטר בתוך הים, דבר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל היעדים באירופה.
 
על פי החלטת וועדת השרים לכלכלה יפורסם מכרז בינלאומי להקמת השדה. עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 430 מיליון דולר. המדינה תשקיע בפרוייקט כ- 280 מיליון דולר ואילו הזכיין הפרטי ישקיע את  150 מיליון דולר הנותרים.