גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
לוח משרות
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 29.06.2017
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.521 +0.085
אירו 4.0022 +1.084
ליש"ט 4.5132 +0.606
100 יין 3.1386 -0.314
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

כריית מנהרות הקו האדום מתחת לתל אביב וגוש דן יוצאת לדרך

זאת ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן. הכרייה תתבצע באמצעות שמונה מכונות ענק שיכרו בצמדים את החלק התת קרקעי של הקו בעומק של 30 מטר
14.02.17 / 14:45
השר כ"ץ. חזון הרכבת הקלה הופך למציאות
14.02.17
השר כ"ץ. חזון הרכבת הקלה הופך למציאות

ביום ראשון הקרוב תחל כריית מנהרות הרכבת הקלה של הקו האדום בתל אביב, ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן. הכרייה תתבצע באמצעות שמונה מכונות ענק (TBM) שיכרו בצמדים את החלק התת קרקעי של הקו, העובר בתחומי הערים בני ברק רמת גן ותל אביב. מדובר בקטע באורך של כ-12 קילומטרים.

 

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ייתן את האות להפעלה ושיגור של מכונת ה-TBM הראשונה שתחפור בעומק של 30 מטרים מתחת לקרקע. המכונה תעבור מתחת לדרך איילון ותמשיך לעבר תחנות הרכבת התת קרקעיות של הקו האדום בתל אביב המוקמות בימים אלה: ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית וקרליבך. 

 

שר התחבורה ציין כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב צפוי לשנות מן היסוד את המציאות התחבורתית בגוש דן. "הוריתי להוציא לדרך את הפרויקט לפני כשנתיים, לאחר שנים של דחיות ועיכובים. העבודות להקמת הרכבת נמצאות כיום בעיצומן. ובשבוע הבא תחל כריית מנהרות הקו האדום, ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן. חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב שרבים הטילו ספק לגביו הופך היום למציאות" הוסיף השר כץ.

 

שמונת מכונות ה-TBM (Tunnel Boring Machine) שיחפרו את מנהרות הקו האדום הן באורך של 115 מטרים כל אחת, ובקוטר של כ-7.5 מטרים. משקלה של כל מכונה מגיע לכ-900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסיניתCRTG  נמצאים בתוך המכונה בכל רגע נתון. קצב ההתקדמות של כל מכונה מגיע ל-10 מטרים ליום.

 

לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה. הכרייה תתבצע בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.

 





המגזין הדיגיטלי
גליון 908
פייסבוק

×