גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
לוח משרות
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 27.06.2017
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.536 -0.141
אירו 3.9521 -0.111
ליש"ט 4.4994 -0.191
100 יין 3.1661 -0.497
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

איגוד יבואני התבואות: זמני פריקת התבואות בנמלים מתארכים מדי שנה

על פי השוואה שערכו אנשי האיגוד עולה כי הנמל האיטי ביותר הוא נמל אשדוד בו במהלך 2016 שוהה אנייה יותר מ- 8 ימים מהגעתה ועד לסיום הפריקה - יומיים יותר לעומת נתוני 2013
06.04.17 / 13:29
פריקת תבואה וגרעינים בנמל אשדוד
06.04.17
פריקת תבואה וגרעינים בנמל אשדוד
אלי סיון. היקף היבוא גדל בכל שנה ב-2%
06.04.17
אלי סיון. היקף היבוא גדל בכל שנה ב-2%
הזוואת זמן המתנה ממוצע מרגע הגעת האנייה ועד תחילת פריקתה
06.04.17
הזוואת זמן המתנה ממוצע מרגע הגעת האנייה ועד תחילת פריקתה
השוואת נתוני זמן השהייה הכולל בנמלים (מרגע הגעת האנייה ועד סיום פריקתה)
06.04.17
השוואת נתוני זמן השהייה הכולל בנמלים (מרגע הגעת האנייה ועד סיום פריקתה)

איגוד יבואני התבואות מפרסם היום את נתוני ההמתנות לפריקה בנמלים לשנת 2016, שהתקבלו מכלל הגורמים המייבאים לארץ את התבואות - חיטה, שעורה ועוד (בעיקר טחנות הקמח) ומוצרי גרעינים למאכל אדם ולמשק החי (מפעלי מזון, מכוני תערובת ועוד). איגוד יבואני התבואות ערך השוואה לנתוני שנת 2013 וגילה כי זמני פריקת התבואות בנמלים מתארכים, נתון המהווה אינדיקציה לחומרת המצב עליו הם מלינים.

 

לטענת אנשי האיגוד, חוסר היעילות הכרונית המאפיינת את פריקת אניות התבואה ומוצרי הגרעינים בתפזורת הולכת ומחמירה עם השנים, עוד לפני שתפרוץ השביתה המתוכננת על ידי הוועדים בנמלים.

 

מאיגוד יבואני התבואות נמסר כי מניתוח התפלגות זמן השהייה הכולל בנמלי ישראל לשנת 2016 של אניות התפזורת הנושאות מטעני תבואות וגרעינים (מרגע הגעת האנייה ועד פריקתה), עולים הנתונים הבאים:

 

השהייה הממוצעת בנמל אשדוד היא הארוכה ביותר: 8.59 ימים (לעומת  6.33 ימים בשנת 2013).

 

בנמל מספנות ישראל שהו האניות בשנת 2016: 7.75 ימים בממוצע (לעומת 4.45 בלבד ב-2013).

 

בנמל חיפה, התקצרה מעט השהייה ועמדה ב- 2016 על 7.47 ימים (לעומת 7.75 ימים בשנת 2013).

 

ברציף דגון שבחיפה: הגיעה השהייה הממוצעת של האניות עומדת על 5.26 ימים (לעומת 3.51 ימים בשנת 2013).

 

לדברי אלי סיון, יו"ר איגוד יבואני התבואות: "זמני ההמתנה הממושכים בנמלים הם בלתי נסבלים, כשבנמל אשדוד, זמני ההמתנה הם הארוכים ביותר. השווינו את זמני ההמתנה אשתקד לשנה אקראית – 2013, כדי ללמוד חל שיפור כלשהו. למרבה הצער, במקום להשתכלל בדרכי העבודה, נמלי ישראל רק הולכים לאחור, כתוצאה מחוסר תשתיות, מחוסר יעילות, מאי הקצאת משאבים, ממחסור בכוח אדם ועוד. הנזקים כתוצאה מהמתנות השווא מתגלגלים לצרכן הסופי, ומגולמים במחירי הקמח, הביצים, השמן, המרגרינה והבשר בשווקים. הבעיה היא שלנמלי ישראל אין מוטיבציה להתייעל כיוון שלא מוטלים עליהם קנסות או סנקציות כלשהן בשל השירות הלקוי שהם נותנים ללקוחותיהם".

 

סיון מוסיף: "היקפי יבוא התבואות ומוצרי הגרעינים לישראל גדלים כל שנה בכ-2%, על רקע השיפור ברמת החיים והגידול באוכלוסייה. במציאות שכזו, זמני השהייה בנמלים ימשיכו להתארך, והנזק למשק ימשיך לגדול. גם הנמלים החדשים, שייפתחו בעתיד, לא צפויים לתת לנו פתרון, היות והם נבנים לקליטת אניות מכולה בלבד. אנחנו מודעים לכך שמשרדי האוצר והתחבורה סוף סוף מכירים בבעיה, ומבינים את השפעתה הרוחבית על יוקר המזון בארץ, ומקווים לראות בקרוב פעילות לשינוי דרמטי של המצב".

 

 





המגזין הדיגיטלי
גליון 908
פייסבוק

×