גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
לוח משרות
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 23.09.2017
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.515 -0.199
אירו 4.2131 +0.164
ליש"ט 4.7479 -0.467
100 יין 3.1474 -0.468
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

הקטר החשמלי הראשון הגיע לישראל ונפרק בנמל חיפה

הסתיים בהצלחה פרוייקט לוגיסטי מורכב לפריקת קטר חשמלי ושש קרונות דו קומתיים ברציף הקישון בנמל חיפה. בכך עברה הרכבת שלב נוסף בדרך לרכבת חשמלית ראשונה בישראל. הפרוייקט נעשה בשת״פ של חברת סיגל ספנות, עם חברת נמל חיפה וחברת בומברדייה
30.08.17 / 11:40
הקטר החשמלי הראשון הגיע לישראל ונפרק בנמל חיפה
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
הקטר החשמלי הראשון הגיע לישראל ונפרק בנמל חיפה
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
הקטר החשמלי הראשון הגיע לישראל ונפרק בנמל חיפה
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
הקטר החשמלי הראשון הגיע לישראל ונפרק בנמל חיפה
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
הקטר החשמלי הראשון הגיע לישראל ונפרק בנמל חיפה
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
הקטר החשמלי הראשון הגיע לישראל ונפרק בנמל חיפה

עוד שלב במהפכת החישמול של רכבת ישראל. בתחילת השבוע נפרק ברציף הקישון שבנמל חיפה הקטר Traxx 3003– הקטר החשמלי הראשון מבין 62 הקטרים החשמליים שיגיעו בתקופה הקרובה לישראל.

 

הקטר החדש במשקל 84 טון, בעל מנוע חשמלי בהספק של 6 מגה-וואט ומהירות נסיעה של עד 160 קמ״ש. הקטר מסוגל למשוך עד שמונה קרונות דו-קומתיים או 12 קרונות חד קומתיים המכילים כ-1,400 נוסעים.

 


(הסרטון באדיבות ארז סימון-גיאודרונס ודוברות חברת נמל חיפה)

 

נציין כי ביחד עם הקטר החשמלי הגיעו 6 קרונות דו קומתיים, כולם מתוצרת חברת בומברדייה הקנדית והם יוצרו בגרמניה.

 

הקרונות והקטר הוטענו בנמל ברמן בגרמניה על האנייה Normed Antwerpen – אניית מטען ייחודית של חברת Normed Line, המצוידת במנופים משלה המסוגלים לפרוק את הקרונות והקטר היישר למסילת הרכבת שחודשה לאחרונה ברציף הקישון שבנמל חיפה.

 

אדם מנו מחברת סיגל ספנות SGM- Seagull Maritime, העומדת מאחורי המבצע לוגיסטי מורכב זה, ציין כי פריקת הקטר התבצעה באמצעות מתקן הרמה חדש שנבנה במיוחד בגרמניה ונשלח לישראל לצורך פריקת הקטר החשמלי הראשון. הפריקה בחיפה, של הקטר והקרונות, בוצעה לאורך יום אחד בלבד.

 

בשיחה עם מערכת PORT2PORT הוסיף מנו כי הפרויקט זכה לשיתוף פעולה מוצלח מצד כל הגורמים המעורבים החל מחברת Normed Line אשר עמה עובדת סיגל ספנות באופן שוטף במשך שנים רבות, וכן עם נמל חיפה וחברת בומברדייה.

 

לדבריו, הקטר שנפרק הינו הראשון מבין 62 קטרים שעתידים להגיע לרכבת ישראל בחודשים הקרובים. "חברת סיגל ספנות הובילה לישראל בשנים האחרונות למעלה מ-300 קרונות וקטרי רכבת ושמחה להיות חלק מהמבצע ההיסטורי והמורכב להובלת הקטר החשמלי הראשון לישראל, פרויקט החישמול של רכבת ישראל ישדרג וישפר את הרכבת ואנו גאים לקחת חלק ממנו. שיתוף הפעולה עם חברת נורמד ליין, וההתמחות של החברה במטענים חריגים וכבדים מאפשר לנו להוביל מטענים מיוחדים נוספים מצפון ומערב אירופה".

 

מהנהלת חברת נמל חיפה נמסר: ״חברת נמל חיפה שמחה וגאה להיות שותפה של רכבת ישראל בפרויקט ההתעצמות שלה. מסילת הרכבת החדשה שנחנכה בקישון מאפשרת לבצע את העבודה ביעילות, וכן מאפשרת לראשונה הובלה של מטען כללי בקרונות רכבת ישירות מרציף הקישון לרשת מסילות הברזל של הרכבת״

 

נציין כי מנמל חיפה נסע הקטר למתחם לוד, בו יקום בקרוב המוסך החשמלי הראשון בישראל.

 





המגזין הדיגיטלי
גליון 910
פייסבוק

×