SeaIntel: מאז אוקטובר ויתרו 115 אוניות מטען על מעבר בתעלת סואץ

דוח חדש קובע כי הפלגה סביב אפריקה במהירות גבוהה יותר חוסכת לחברות הספנות 235 אלף דולר במקום לשלם אגרה ולחצות את תעלת סואץ


12:41 ,29.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

דוח חדש של סוכנות האנאליסטים הימיים SeaIntel קובע שבעקבות הירידה החדה במחירי הדלקים עדיף לחברות ספנות לוותר על מעבר בתעלות סואץ ופנמה ולהפליג מסביב לכף התקווה הטובה במקום.

 

לדברי הדוח, מאז אוקטובר 2015, 115 אוניות מטען שהפליגו מאסיה לצפון אירופה ולחוף המזרחי של ארצות הברית, בחרו לעשות זאת על ידי הפלגה מסביב לאפריקה בדרך חזרה, במקום לחצות את אחת התעלות. זאת מאחר והירידה במחיר הדלקים הופכת את הפלגה לארוכה יותר, אולם ניתן לעשות אותה במהירות גבוהה יותר ואי לכך להפוך אותה לרווחית יותר מאשר לשלם את אגרות המעבר בתעלות, שבמקרה של תעלת סואץ עומדת על 465 אלף דולר בממוצע.

 

לדברי הדוח, הפלגה מסביב לכף התקווה הטובה חוסכת בממוצע 235 אלף דולר להפלגה, כשניתן להשיג חסכונות נוספים, במידה וחברת הספנות תעביר חלק מפקידות הנמלים בדרך לשירותים אחרים, או יאטו את מהירות ההפלגה.

 

מדובר בחדשות רעות מאוד לתעלת סואץ ולתעלת פנמה. ב-2015 השלימה מצרים את פרויקט הרחבת התעלה בעלות של 8.5 מיליארד דולר. לדברי רשות התעלה, ב-2015 נרשם גידול של 2% במספר האוניות שחצו את התעלה, עד כדי 17,483. זאת למרות שמספר אוניות הצובר והמכולה קטן ב-5.7% וב-3.1% בהתאמה.

 

הדוח של SeaIntel סוכם בקביעה שבמידה והתעלות מעוניינות לשמור על נפחי מעבר האוניות, עליהן להוריד את עלות אגרות המעבר: בתעלת פנמה ב-30% ובתעלת סואץ ב-50%.