גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
לוח משרות
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 23.09.2017
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.515 -0.199
אירו 4.2131 +0.164
ליש"ט 4.7479 -0.467
100 יין 3.1474 -0.468
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

התעשיינים בוועדת הכספים: גביית מס שווי השימוש ברכב יצאה מפרופורציות

טוענים כי שינוי שיצרה רשות המסים בשיטת החישוב הוביל למס שווי שימוש גבוה בהרבה ממדינות ה-OECD. רובי גינל: נטל המס הוכבד ב-2.2 מיליארד שקל, המס פוגע בהכנסה הפנויה של שכבות הביניים ועסקים
06.09.17 / 12:55
התעשיינים בוועדת הכספים: גביית מס שווי השימוש ברכב יצאה מפרופורציות
06.09.17
התעשיינים בוועדת הכספים: גביית מס שווי השימוש ברכב יצאה מפרופורציות

נציגי המגזר העסקי, בראשות מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל ונשיא להב, עו"ד רועי כהן, הגיעו הבוקר לוועדת הכספים של הכנסת, על מנת להוביל להפחתה בגובה מס שווי השימוש ברכב, שהגיעה ליותר מ-5 מיליארד שקל. לטענת ראשי המגזר העסקי, מדובר במס לא הוגן, אשר פוגע בעיקר בהכנסה הפנויה של שכבות הביניים ובבעלי עסקים.

 

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הנחה בתום הדיון את רשות המסים להכין הצעת חוק אשר תחריג רכבים שמשמשים בעיקר לצרכי עבודה ואינם טובת הנאה, ותמסה רכבים על פי שווי הרכב בפועל, זאת במידה ורשות המסים לא תשיג את נתוני הגבייה המלאים עד לפתיחת מושב הכנסת הבא.

 

את הדיון יזמו ח"כ עודד פורר וח"כ דוד ביטן והצטרפו אליו ח"כ עליזה לביא, ח"כ קסניה סבטלובה, ח"כ אוסמה סעדי וח"כ יעקב אשר.

 

מנתוני משרד האוצר עולה כי מחזיקי רכב צמוד שילמו השנה מסים בהיקף של כ-5.6 מיליארד שקל, לעומת 3.4 מיליארד שקל בלבד לפי שווי השימוש המופחת עד שנת 2007, כך שהעלאת שווי השימוש בשנת 2008 הכבידה את נטל המס על בעלי רכב צמוד ב-2.2 מיליארד שקל.

 

הדרישה להפחתת המס עלתה לאחר ששינוי שיצרה רשות המסים בשיטת החישוב של המס בשנת 2008, הובילה למס שווי שימוש מהגבוהים בעולם- 2.48%. לשם ההשוואה, בהולנד ודנמרק מס שווי השימוש ברכב עומד על 2% בלבד, בפינלנד כ-1.4% ובבלגיה 1.5%.

 

כמו כן, כחלק מעיוותי מודל המס הקיים, רשות המסים מחשבת את שווי הרכב מעלות הרכב כאילו היה חדש, גם אם מדובר ברכב יד שנייה או ברכב אשר משמש מספר שנים את אותו נהג.

 

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, אמר בדיון כי "מס שווי השימוש יצא מפרופורציות והוביל לעודף גבייה של יותר מ-2 מיליארד שקל, וכעת יש לתקן זאת. מקבלי רכב עבודה והמגזר העסקי בישראל, משלמים סכום גבוה משמעותית ממדינות ה- OECD על רכב עבודה. המגזר העסקי בעד הפחתת שווי בשימוש בצורה חדה, החרגת רכבי שירות ושימוש בפתרונות טכנולוגיים בכדי להבחין בין נסיעה פרטית לעסקית".

 

עוד אמר גינל, כי "כיום בניגוד לעבר, קיימים פתרונות טכנולוגיים, אשר מאפשרים הבחנה בין נסיעה פרטית לעסקית וגביית מס אמת".

 

יוזם הדיון, ח"כ עודד פורר, אמר בוועדה כי "הגיע הזמן להפסיק לחלוב מציבור העצמאים מיסוי יתר ולכן שווי השימוש לרכב חייב לעבור שינוי ורפורמה משמעותית שתהיה קרובה יותר למציאות בשטח. בכוונתי להוביל שינוי יחד עם ועדת הכספים לפיו העוסק יהיה רשאי לנכות שני שלישים מהוצאות ההחזקה לרכב שעיקר השימוש בו הוא לצרכי העסק ובמקביל להוריד את נטל המס על שכיר שעיקר שימושו ברכב הוא לטובת עבודתו".

 

 

 

 





המגזין הדיגיטלי
גליון 910
פייסבוק

×