דואר ישראל: הירידה בשער הדולר הביאה לגידול בהזמנת חבילות מחו"ל

בחודש פברואר נחתו בישראל כ-3.5 מיליון חבילות במשקל כולל של כ-560 טון – עלייה של 15% בכמות החבילות לעומת התקופה המקבילה אשתקד


10:40 ,07.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הירידה המתמשכת בשער הדולר מאז ינואר 2017 הביאה לגידול בהזמנת חבילות מחו"ל, כך עולה מנתוני דואר ישראל לסיכום חודש פברואר. בחודש פברואר שהוא חודש קצר חל גידול של 15% בכמות החבילות שנחתו בישראל מול התקופה המקבילה אשתקד, עם כ-3.5 מיליון חבילות, המהוות כ-560 טון פריטים. בדואר ישראל מעריכים, כי הדולר הנמוך בשילוב העיתוי של חג הפורים הקרב, סייעו לגידול בהזמנות, כאשר בחודש פברואר נחתו גם עשרות אלפי תחפושות ואביזרים לחג כאשר 55% מתוכן הגיע מסין.

 

חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל מסר: "הציבור הרחב הבין שכוח הקנייה שלו באתרים בינלאומיים גדל בעקבות הירידה המתמשכת בשער הדולר מאז תחילת השנה, ולכן נמשיך ונראה גידול בהיקפי ההזמנות מחו"ל כל עוד שער הדולר יהיה נמוך וגם שער האירו שירד אף הוא משמעותית לאחרונה. כיום תהליך ההזמנה מחו"ל פשוט ונוח, והוא מאפשר לציבור הרחב לחסוך עלויות רבות ולהוריד את יוקר המחייה. השנה גם ראינו יותר הזמנות של תחפושות מחו"ל לעומת שנים קודמות, ויצאנו בשיתוף פעולה עם ענק הסחר המקוון הסיני עלי אקספרס לשילוח מהיר של התחפושות".

 

מדואר ישראל נמסר כי החברה חנכה בשנה האחרונה למעלה מ-320 מרכזי מסירת חבילות ברחבי הארץ, הפועלים בשעות פעילות מורחבות, זאת בנוסף ל-700 יחידות הדואר הקיימות. בנוסף נשלחים מסרונים ללקוחות (שמספר הטלפון שלהם מופיע על גבי החבילה) כשחבילתם מגיעה לסניף, הוארכו שעות פעילות של מאות סניפים ברחבי הארץ עד השעה שמונה בערב, שלוש פעמים בשבוע ותושבי גוש דן יכולים להזמין את החבילה מסניף הדואר אליהם הביתה, באמצעות שליח של חברת gett. במקביל, נערכת החברה להמשך יישום הרפורמה לשיפור השירות, ובחודשים הקרובים ייפתח בית מיון מקוון לחבילות שיאפשר מיון ומסירה מהירה עוד יותר של החבילות המגיעות מחו"ל.