אין מנוס

בתגובה לכוונת ועד טייסי אל על להוציא צו מניעה נגד כוונת החברה להפסיק את פעילותם של טייסים שעברו את גיל 65, טוען מנכ"ל אל על שמדובר בהנחיה של איגוד התעופה האזרחית הבינלאומית


13:43 ,17.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לחברת אל על אין אפשרות רגולטורית להעסיק טייסים מעל לגיל 65 בטיסות בינלאומיות.

 

כך אמר היום (ג') מנכ"ל אל על דוד מימון, בתגובה לכוונת ועד טייסי אל על וההסתדרות לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש הוצאת צו מניעה נגד כוונת החברה לקרקע טייסים שעברו את הגיל.

 

בתגובה שהוציאה על על נמסר שהחלטת הרשויות באשר להגבלת תוקף הרישיון המסחרי של טייסים לטוס עד גיל 65, שנכנסה לתוקף ב- 13 בנובמבר 2014, נובעת ממדיניות איגוד התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO), אשר קבעה כי טייס מסחרי לא יטוס ככזה מעל גיל 65, זאת כפי שנהוג כיום ברוב מדינות העולם. אל על הודיעה כי תפעל בהתאם להוראות והנחיות הרשויות.

 

אמר מימון: "אנו מנסים למצוא פתרון ולכן הוצעו לטייסים, לפנים משורת הדין, חלופות הולמות, ביניהן הוצע לאתר עד 15 משרות של מאמנים בוחנים ומשרות מטה שונות בחברה, ובעלות שכר שאינה נופלת מהשכר של קבוצת גיל זו כיום, אך לדאבוננו נציגי הטייסים בנציגות סירבו לכל ההצעות.

 

"אזכיר כי אל על פנתה למשרד האוצר בבקשה לשנות את גיל הפרישה החוקי לציבור הטייסים ולהעמידו על גיל 65, על מנת להתאימו לסטנדרטים הבינלאומיים, אך לא נענתה. אנו סבורים כי הבעיה הרגולטורית שנוצרה צריכה להיפתר על ידי מדינת ישראל.

 

"החלטת רשויות התעופה הבינלאומיות יצרה בכל העולם מצב חדש ואנו מחויבים להחלטה כלל עולמית זו בדיוק כמו שאר החברות הישראליות, ארקיע וישראייר, וכמו חברות התעופה הבינלאומיות. אנו נמשיך לקיים דיאלוג הוגן עם נציגות העובדים בכדי לנסות ולייצר פתרון הולם, בהתאם לדרישות הרגולציה העולמית ותוך שמירה על שמה הטוב של חברת אל על, עובדיה וטייסיה".