אל על: מטוס המטען הרוויח 247 אלף דולר בחציון הראשון

מדובר בשיפור משמעותי לעומת החציון הראשון של 2016 במהלכו פעילות מטוס המטען של החברה גרמה להפסד של 3.6 מיליון דולר לחברה. ההכנסות מפעילות המטען עמדו על כ-29 מיליון דולר


08:01 ,17.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הדוחות הכספיים של אל על שפורסמו אתמול מגלים - מלבד העובדה שהחברה הרוויחה 16.4 מיליון דולר ברבעון השני של השנה - כי מטוס המטען של החברה מניב לחברה הכנסות בחציון הראשון של השנה.

 

מבט בנתונים מגלה כי פעילות מטוס המטען של אל על - שעל פי הדוחות של החברה חכור ב"החכרה רטובה" קרי כולל צוות מטוס שמתפעל אותו -  הניבה לחברה רווח של 247 אלף דולר בחציון הראשון של 2017. אומנם לא מדובר ברווח משמעותי אך מדובר בשיפור לעומת החציון הראשון של 2016 במהלכו פעילות מטוס המטען של החברה גרמה להפסד של 3.6 מיליון דולר לחברת אל על.

 

נתוני פעילות מטוס המטען מעניינים במיוחד שכן החציון הראשון של 2016 ההכנסות מפעילות מטוס המטען הגיעו לכ-35 מיליון דולר ואילו בחציון הראשון של 2017 הם ירדו בצורה משמעותית ועמדו על כ-29 מיליון דולר בלבד. יחד עם זאת פעילות מטוס המטען הפכה לרווחיות והחציון הסתיים רווח. המסקנה? התייעלות בהפעלת מטוס המטען של אל על.

 

נציין כי פעילות המטענים המלאה של אל על אינה חשופה בדוחות הכספיים של החברה שכן הרווח או ההפסד של המטענים שעולים על מטוסי הנוסעים אינם מחושבים בנפרד כהכנסות ממטען אלא מצטרפים להכנסות של מטוסי הנוסעים. זאת למרות שבאל על פועלת חטיבת מטענים ובראשה עומד רונן שפירא.