תעריפי ההובלה האווירית ממשיכים לעלות

עפ״י חברת המחקר Drewry משלחים בינלאומיים ממשיכים להגדיל את הקיבולות שלהם לאור גידול בביקושים. ארגון IATA: מחצית שנת 2017 היתה הטובה ביותר בשבע השנים האחרונות עבור המובילים האוויריים


10:52 ,24.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חדשות טובות לחברות התעופה. תעריפי ההובלה האווירית ממשיכים לעלות, מידי חודש, בהמשך למגמה שהחלה בשנה שעברה. כך עולה מסקירה שהכינה חברת המחקר Drewry לפיה, בהסתמך על מדד מחירי ההובלה האווירית בקוי מזרח-מערב עולה כי המחירים המשיכו לעלות בחודש יולי בכ- 1.9% ביחס לחודש יוני, או בכ- 1.5% בהשוואה לחודש יולי 2016.

 

האנליסיטים של Drewry ציינו כי הציפיה ל- Peak Seasonחזק, הביאו מספר משלחים בינלאומיים להגדיל את הקיבולת האווירית שלהם ביצוא מאסיה וכי הם צופים שמחירי ההובלה האווירית ימשיכו לעלות גם בחודש אוגוסט.

 

נציין כי הסחר הטרנספסיפי מזרחה היה למעשה קו הסחר החזק ביותר שהציג עליה של כ- 5% בהשוואה למחירי ההובלה בשנה שעברה, בעוד בסחר מערבה המחירים עלו בכ- 4%.

 

עוד נמסר כי מובילים אוויריים ומסופים משני צידי הפאסיפי דיווחו על גידול משמעותי בפעילות מהן הגדילו לעשות חברת Cathay Pacific שדיווחה על גידול של 14% בקיבולת, בעוד Delta דיווחה על גידול של 19% וחברת United שדיווחה על גידול של 17% בקיבולת, בהשוואה לשנה שעברה.

 

ובמקביל, המסופים בהונג קונג, שנגחאי ובארה״ב רשמו גידול דו ספרתי בנפח הפעילות בעוד סאול וטוקיו שרשמו גידול של 6.7% ו- 9% בהתאמה.

 

האנליסטים של Drewry הסתייגו וציינו שלא הכל היה ״חדשות טובות״ וכי בסחר אסיה-אירופה לא נרשם שינוי משמעותי לכיוון מזרח, בעוד לכיוון מערב נפלו תעריפי ההובלה ב- 1% לאורך החודשים האחרונים ובכ- 2% בהשוואה לחודש יולי 2016.

 

גם בארגון IATA אופטימים נוכח התוצאות האחרונות. בארגון מציינים שמחצית שנת 2017 היתה המחצית הטובה ביותר בשבע השנים האחרונות עבור המובילים האוויריים.