השר ישראל כ"ץ: "בוחן מתן אפשרות לחברות תעופה זרות לבצע טיסות מנתב"ג לאילת"

לרגל חמש שנים למהפכת השמיים הפתוחים הודיע השר כ"ץ על הגברת התחרות והעמקת הסכם במסגרתו יתאפשר לחברות תעופה זרות לבצע טיסות פנים לאילת לצד החברות הישראלית


14:00 ,24.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

בתדרוך עיתונאים שהתקיים היום (יום ג') בנתב"ג לרגל חמש שנים למהפכת השמיים הפתוחים הודיע השר כ"ץ על הגברת התחרות והעמקת הסכם במסגרתו יתאפשר לחברות תעופה זרות לבצע טיסות פנים לאילת לצד החברות הישראלית.

 

בנוסף לכך הודיע השר כ"ץ כי יבחן את בקשת חברת התעופה "ריינאייר" להקמת  בסיס פעולה בישראל מממנו תוכל לבצע טיסות לכל מקום באירופה"

 

במטרה לעודד את הפעילות הבינלאומית בחיפה הודיע השר כ"ץ כי בכוונתו לפטור את חברות התעופה מתשלום אגרות בדומה לפטור שניתן בשדה התעופה בעובדה ובשדה התעופה רמון. השר כ"ץ התייחס בדבריו להקמת שדה תעופה משלים ברמת דוד וציין כי לאחר שמשרד הביטחון שלל את כל החלופות האחרות להקמת השדה, שדה רמת דוד נשארה החלופה היחידה. שר התחבורה הוסיף כי משרדו פועל להסרת כל החסמים הבירוקרטיים  וציין כי  הוקמה מנהלת מיוחדת שתטפל בהקמת השדה החדש. 

 

השר כ"ץ הגדיר את הסכם השמיים הפתוחים כמהפכה הצרכנית המשמעותית ביותר שהתרחשה בישראל בשנים האחרונות שהביאה להוזלה של עשרות אחוזים במחירי כרטיסי הטיסה למדינות רבות בעולם. 

 

"אני גאה על תרומתי לאחת המהפכות הצרכניות והחברתיות הגדולות של השנים האחרונות.  הסכם השמיים הפתוחים עליו חתמתי נועד לשלב את מדינת ישראל במגמה העולמית. מדובר במשימה  על גבול הבלתי אפשרי, חברות התעופה הישראליות איימו בקריסה, אבל אנו רואים היום שלא רק שהן לא קרסו - הן מרוויחות  ובעיקר הציבור הרוויח. הצרכן הישראלי נוסע יותר ומשלם פחות." הוסיף השר כ"ץ.

 

בשנת 2016  עברו בנמל התעופה בן גוריון למעלה מ-17.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. מדובר בגידול של יותר מ-1.6 מיליון נוסעים בהשוואה לשנת 2015.