חברות התעופה האמריקאיות חוזרות לפעול בישראל

זאת לאחר שמינהל התעופה הפדראלי הסיר את ההגבלה שהוטלה לטוס מ/אל נתב"ג. בשלב זה, חברות תעופה זרות עדיין אוסרות על טיסה מ/אל ישראל לאור המצב הבטחוני


08:46 ,24.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהל התעופה הפדראלי של ארה"ב, ה- FAA, הסיר הבוקר (ה') את ההגבלות על טיסות של חברות תעופה אמריקאיות אל/מ נמל התעופה בן גוריון

 

טרם קבלת החלטה זו, ה-FAA, בשיתוף עם עמיתים בממשל האמריקאי, קיימו הערכה לגבי המצב הבטחוני בישראל, כמו גם בחנו בקפידה מידע משמעותי חדש על הצעדים אותה נוקטת ממשלת ישראל בכדי להקטין את הסיכונים הפוטנציאליים לתעופה האזרחית.

 

במינהל התעופה הפדראלי הדגישו כי המשימה העיקרית שלהם הינה בהגנה בטיחות הטסים בחברות התעופה בארה"ב וכי הסוכנות תמשיך לעקוב אחר המצב ה"מאוד נזיל" כהגדרתם, סביב נמל התעופה בן גוריון בשיתוף פעולה הדוק ותנקוט בפעולות נוספות, במידת צורך.

 

נזכיר כי ה-FAA הכריז לפני יומיים על איסור הטיסה בתגובה לנפילה של רסיסי רקטה שנורתה מרצועת עזה ושיורטה בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל, מרחק של קילומטרים ספורים משדה התעופה.

 

נדגיש כי בשלב זה, חברות תעופה זרות נוספות, מאירופה ומהמזרח הרחוק, עדיין נמנעות מלחזור ולקיים טיסות סדירות מ/אל נתב"ג. על כך הגיב שר התחבורה ישראל כץ: "אנחנו עושים הכל כדי להביא לתיקון המצב. פניתי אליהם וביקשתי: חדשו את הטיסות לישראל- אל תיתנו פרס לטרור".