אדוני שר הקליטה

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש מבקש לראש הממשלה להכריז על פרויקט העלאת יהודים בעלי רישיון נהיגה 12 טון כפרויקט בעל חשיבות לאומית


14:01 ,09.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש כתב לראש הממשלה בנימין נתניהו אודות שליחותו לאוקראינה ולרוסיה בנוגע לקליטת עלייה ולרכישת מקצוע של נהג רכב כבד, וביקש את עזרתו בקליטת 300 משפחות יהודיות בישראל.

 

בן הרוש נסע לרוסיה ולאוקראינה במסגרת משלחת, שכללה נציגים של אגד היסעים ומשרד התחבורה, בניסיון משותף עם משרד העלייה והקליטה, ואוגף הרישוי במשרד התחבורה, לעזור בהעלתם של יהודים לישראל במסגרת עלייה תעסוקתית. חברי המשלחת הציגו את התוכנית ליהודים המחזיקים ברישיון נהיגה עד/מעל 12 טון.

 

בין המלצות הצוות שביקר באוקראינה: הצורך לרתום מספר משרדי ממשלה לתוכנית, בכדי לקדם את הנושא ולמזער את הנזק ואת פערי הנהגים; הקצאה של למעלה מ-500 תקנים לנהגי רכב כבד כמקצוע נדרש; ביצוע עבודת קליטה משולבת של העולים החדשים.

 

בן הרוש ביקש מנתניהו להכיר בתוכנית כפרויקט בעל חשיבות לאומית. "אני סבור", כתב, "שזה הזמן שמדינת ישראל צריכה לרכז מאמץ לאומי ולסייע לכל היהודים שרוצים לעלות ארצה".

 

בן הרוש הוסיף, כי "נושא המימון עלול להוות מכשול גדול להצלחת הפרויקט, לפיכך קיים הכרח להגדיר את מקצוע נהיגת רכב כבד ואוטובוס כ'מקצוע נדרש'".