בן הרוש למש' התחבורה: תכניות הלימוד להכשרת נהגים מקצועיים פגומות

לטענת בן הרוש תכניות למידה לקורס נהג כבד וקורס נהג רכב ציבורי אינן ראויות מבחינה מקצועית, ולמרות זאת משרד הכלכלה הפיץ אותן למכללות הלימוד


12:51 ,09.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, פנה בתחילת השבוע במכתב חמור למהנדס אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, ובו דרש לעכב את יישום תכניות הלמידה החדשות במכללות.

 

לטענת בן הרוש, תכניות למידה לקורס נהג כבד וקורס נהג רכב ציבורי אינן ראויות מבחינה מקצועית, והוא מבקש מאבנר פלור כי הלה יפעיל את סמכותו והשפעתו "למנוע ביזיון למשרדי הממשלה", ולגרום לכך שהמכללות ילמדו על פי התכניות החדשות רק לאחר השלמת כל התהליך הקשור להכשרת נהג מקצועי.

 

בן הרוש כותב לאבנר פלור כי "על פי בקשתך לבצע רביזיה בתכניות הלמידה לנהגים מקצועיים, בשנתיים האחרונות משה בן ציון ואנוכי, כמומחי תוכן בעלי ניסיון בתחום ההובלה וההיסעים,  סייענו לשיפור ולבניית תכנית לתכניות הלמידה הללו, שיתפנו פעולה עם מומחי כתיבה חיצוניים אשר הופנו אלינו על ידי משרד הכלכלה וזאת לשם שינוי תכניות הלמידה הקיימות, אשר אינן מתאימות למציאות הקיימת ואף לא התאימו בעת הפצת התכניות על ידי משרד הכלכלה (משרד התמ"ת לשעבר).

 

לדוגמה, כותב בן הרוש, בתוכנית קורס נהג כבד לא היתה כל התייחסות לחוק שירותי הובלה, מערכות מתקדמות ברכב, וכן התייחסות דלה מאד בנושא טעינה פריקה ועיגון מטענים. "התכנים", כותב בן הרוש, לא היו ברמה מקצועית נאותה והמדריכים חסרי כל הכשרה, ידע וניסיון מעשי".

 

בן הרוש אף מציין כי הפעילות שלו ושל משה בן ציון דרשה השקעה של חודשים רבים והתבצעה בהתנדבות מלאה וללא תשלום. בכל התהליך, שארך לדברי בן הרוש כשנתיים, הונפקו 7 טיוטות של התכנית. בטיוטה האחרונה – טיוטה מספר 7 – נמצאו שגיאות רבות שנבעו מחוסר ידע מקצועי ואי התייחסות להערות.

 

דווקא טיוטה זו – כותב בן הרוש, אושרה להפצה למכללות הלימוד ברחבי הארץ, והן תהיינה חלק מתוכנית הלימודים כבר בחודש ספטמבר הקרוב. 

 

לדברי בן הרוש, התוכניות אושרו להפצה למכללות המקצועיות וזאת למרות שלא הוכשרו מדריכים ללימוד נושאי הליבה, לא קיימים מבחנים התואמים את נושאי הלמידה, וחומרי למידה המיועדים ללמידה באינטרנט עדיין אינם מוכנים.

 

לדברי בן הרוש, לאחר שהמכללות קיבלו אישור לקיים את הקורסים על פי תכניות הלימוד החדשות הן פנו אליו "חסרות אונים - מאחר וקיימת אי ודאות מוחלטת לגבי יישום תכניות הלמידה".

 

בן הרוש כותב לפלור, סמנכ"ל תנועה בכיר במשרד התחבורה, "משרד הכלכלה השקיע מאות אלפים בשדרוג תכניות הלימוד לנהגים מקצועיים, ולבסוף למרות שהעברנו אליהם הערותינו, אישר למכללות תכניות עם פגמים ושגיאות לספטמבר הקרוב".

 

טרם נמסרה תגובת משרד התחבורה לדברים.