לראשונה: מועצת המובילים קיימה יריד תעסוקה לחיילים משוחררים

מדובר ביוזמה משותפת למועצת המובילים, חיל לוגיסטיקה והיחידה להכוונת חיילים משוחררים. בן הרוש: גם לצה"ל חסרים נהגים


09:43 ,04.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי האחרון התקיים לראשונה יריד תעסוקה לנהגים ביוזמת מועצת המובילים, חיל הלוגיסטיקה, מרכז ההובלה והקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים.

 

כידוע, המחסור בנהגים מקצועיים הוא אחת מהבעיות המרכזיות בענף ההובלה. על פי נתוני מועצת המובילים המתבססים על דוחות של משרד הכלכלה, ענף ההובלה וההסעה סובל כיום ממחסור חמור בנהגים. הגיל הממוצע של נהג מקצועי, עומד על 55, כאשר כל שנה פורשים כ-2000 נהגים, וכ-1000 נהגים חדשים מצטרפים. ענף ההובלה וההסעה מתפתח בהלימה לגידול בתוצר כ- 3.5% בשנה, במשק שמונה כ-28 אלף משאיות כבדות (סוג רישיון E ) וכ-18 אלף אוטובוסים (סוג רישיון D).

 

ביריד השתתפו כ-50 חברות הובלה מהגדולות במשק וכ-500 חיילים לפני שחרור בעלי רישיונות C, C1 ו-E.

 

לדברי גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "במדינת ישראל קיים חוסר חמור בנהגי משאיות ואוטובוסים. אחרי 'צוק איתן', גם בצה"ל נפל האסימון שטען שחסרים לו 4,000 נהגים, מחסור שהוא הרגיש חזק במהלך המבצע.

 

"בעולם כולו יש משבר של מחסור בנהגים, לדוגמה באיטליה מגייסים נהגים מרומניה ובארה"ב ממקסיקו, פה המצב הביטחוני לא מאפשר לייבא נהגים.

 

"חבל שבמדינה לא מבינים שכל ההשקעות בתשתיות ובפיתוח הנמלים ירדו לטמיון בגלל מחסור כוח אדם להפעלת כל השרשרת הלוגיסטית ובמענה למשק ולצה"ל.

 

לדברי בן הרוש, "אנו במועצת המובילים מנסים כל העת למצוא פתרונות למשבר, כך למשל נסענו לא מזמן עם הסוכנות לרוסיה ואוקראינה והבאנו משפחות עולים שישובצו כנהגים מקצועיים בחברות הובלה ובאגד הסיעים. בנוסף אנו פועלים להגדרת מקצוע נהג רכב כבד כמקצוע מועדף ונדרש לחיילים משוחררים.

 

וכך, פנינו גם פנינו לחיל לוגיסטיקה בצה"ל בכדי למשוך לענף חיילים משוחררים, והם הרימו את הכפפה ופנו ליחידה להכוונת חיילים משוחררים, וביחד הרמנו את יריד התעסוקה הזה. היריד השיג את מטרותיו והחברות אספו במהלכו נהגים פוטנציאליים איכותיים שעברו הכשרה מסודרת במהלך שירותם הצבאי וצברו ניסיון. אנו מקווים שהיריד הזה הוא תחילתה של מסורת".