מחסור הולך ומחמיר ובעל השפעה על צה"ל

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש שב וקורא למנכ"ל משרד התחבורה להכיל את הליכי קיצור הבירוקרטיה בהכשרת נהגי תחבורה ציבורית גם על נהגי משאיות


13:41 ,06.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש דורש ממנכ"ל משרד התחבורה להכיל את הליכי קיצור הבירוקרטיה למיון, קליטה והכשרה של נהגי תחבורה ציבורית, גם על נהגי רכב כבד ואוטובוסים.

 

במכתב לעוזי יצחקי כתב בן הרוש: "כמי שהעלה את נושא המחסור בנהגי רכב כבד ואוטובוסים על סדר היום באינספור דיונים בראשות משרד הבריאות, משרד התחבורה ומשרד הכלכלה, לא יתכן כי ההקלות בירוקרטיות יחולו אך ורק על נהגי תחבורה ציבורית.

 

"הלא ידוע, כי המחסור החמור בנהגים איננו מנת חלקו של ענף התחבורה הציבורית בלבד. ההובלה בכלי רכב משא כבד מהווה מרכיב עיקרי בהובלה במדינה. הענף הינו בעל חשיבות אסטרטגית מההיבט המשקי, הכלכלי והביטחוני, ויש לו חשיבות קריטית בעתות חירום.

 

"הענף פועל כיום תחת מחסור חמור בנהגים, המעלה חשש כבד לשיבושים מהותיים, כשהמחסור רק הולך ומחמיר עם השנים. למחסור יש השפעה גם על צה"ל, המתקשה להתמודד עמו בעיקר בעתות משבר כדוגמת 'צוק איתן'.

 

אנו במועצת המובילים מתריעים כבר מספר שנים על בעיה זאת. בעקבות כך, הקמת את ועדת משנה לגיבוש דרכים לגיוס נהגי רכב כבד. בדיוני הוועדה מיום 1.9.14 ומיום 27.10.14, הובטח לנו לבחון קיצור הליכי בירוקרטיה וההכשרה לנהגי רכב כבד. כמו כן, בפגישה בנוגע למבדקי מרב"ד מיום 11.2.15, בהשתתפותך ובהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות, הובטח לנו לבדוק מחדש את השאלון ואת כל מערך הבדיקות הפסיכולוגיות לצרכי רישוי נהיגת רכב כבד.

 

"לצערי, עד ליום זה לא יושמו ההבטחות. אנו פונים אליך ומבקשים שוב לזרז את הליכי הבירוקרטיה במידת האפשר בהליך גיוס נהגי רכב כבד".