ברכבת בלי פיקוח

עובדי הרכבת החריפו את העיצומים והשביתו את הפקחים בתגובה על דרישת הממונה על השכר באוצר לזמן 1,200 עובדים לשימוע


10:36 ,10.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי הרכבת השביתו מאתמול (א') את הפקחים ברכבת ישראל ולכן לא יתבצעו ביקורות כרטיסים. ההשבתה במקביל להשבתת בית הספר להדרכה.

 

בוועד העובדים ביקשו להדגיש שהעיצומים לא פוגעים בציבור הנוסעים, והוסיפו כי בכוונתם להחריף את העיצומים עד לפתרון המשבר.

 

ההחלטה על החרפת העיצומים התקבלה בשל פניית הנהלת הרכבת לעובדים, עם  דרישה שישיבו על טענות הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם. ההסתדרות וועד העובדים הנחו את העובדים שלא להשיב לפנייה.

 

בשבוע שעבר אמסלם למנכ"ל הרכבת ודרש לערוך שימועים ל-1,200 עובדים באשר לשימוש במוניות בנסיעות לצרכי העבודה. הנהלת הרכבת עתרה לבית הדין לעבודה כנגד העיצומים, וזה קבע כי הנושא יוסדר בין ההנהלה לבין העובדים תוך משא ומתן.

 

דובר הוועד: "אוזלת ידה והניהול הלקוי של הנהלת הרכבת הביאה לבזבוז כספי ציבור ועתה מאשימים את העובדים על לא עוול בכפם. הממונה על השכר והנהלת הרכבת מנסים, בדרכים של אלימות כלכלית, לשבור את העובדים כדי לקדם הפרטה וכל האמצעים כשרים מבחינתם".

 

יו"ר הוועד ניקה שימחוביץ': "הממונה על השכר והנהלת הרכבת עשו יד אחת במטרה לשבור את העובדים ולהפריט את הרכבת. לא יתכן שעל ניהול כושל של הנהלת הרכבת ועל הפרטה פרועה עובדים ישלמו מחיר. אנחנו נמשיך בעיצומים עד שההנהלה והממונה יתעשתו ויבינו שבצעדים חד צדדיים הם לא ישיגו דבר".

 

בתגובה נמסר מהנהלת הרכבת: "צר לנו כי ועד עובדי הרכבת בוחר להחריף את  העיצומים, שהחלו לאחר פנייתו של הממונה על השכר באוצר. נזכיר כי מדי יום של שביתה, נגרמת פגיעה כלכלית לעובדי הרכבת, שאינם מבצעים את עבודתם, בשל הוראות הועד.

 

"ועד עובדי הרכבת מוחה על החלטת הממונה על השכר באוצרר קובי אמסלם, ששיגר בשבוע שעבר בקשה להתייחסות ולשימוע להנהלת הרכבת ולוועד, על שימוש העובדים במוניות, בנוסף לקבלת הוצאות רכב. זאת, בניגוד להסכם העבודה שנחתם בשנת 1994. ההוצאה למוניות עולה לרכבת ישראל כ- 16-24 מיליון שקל בשנה, קרי, כ-100 אלף שקל ביום. הנהלת רכבת ישראל החלה בטיפול בנושא זה לפני למעלה משנה, אולם בעקבות התנגדותו של ועד העובדים הובא הדבר לפתחו של בית הדין לעבודה".