מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר הודיע על פרישה בתום קדנציה של חמש שנים

במהלך הקדנציה של צפריר צמח מספר הנוסעים ב-50%, רמת הדיוק התייצבה על 96% וב-2015 הציגה הרכבת רווח נקי של 265 מיליון שקל. זאת במקביל להמשך פרויקט החישמול ופיתוח קווים ותחנות חדשות


14:27 ,18.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר הודיע היום (ב') על סיום תפקידו בחודש אוגוסט, בתום קדנציה של חמש שנים.

 

צפריר הביע את רצונו לשוב ולהשתלב במגזר העסקי ממנו הגיע לתפקיד מנכ"ל חברת הרכבת.

 

בתקופת כהונתו של צפריר עברה הרכבת מהפך אסטרטגי בכל הפרמטרים שהם בליבת פעילותה: מספר הנוסעים צמח בכ-50%, מ-36 מיליון ל-53 מיליון נוסעים ויותר בשנה. כמו כן, הצליחה הרכבת להגיע לרמת דיוק שעומדת בשנת 2016 על 96%, שיעור המדורג במקום השלישי באירופה אחרי שוויץ ואוסטריה, וטוב יותר מחברות רכבות מובילות כמו גרמניה והולנד.

 

בכל הקשור לביצועים כספיים, הצליח צפריר להוביל את החברה לשוק ההון באמצעות הנפקת אג"ח סחיר בהיקף של 1 מיליארד שקל ולפתוח לחברה אפיק גיוס הון זמין. מהלך זה הפך את החברה למדווחת בשוק ההון, מהלך שהגביר את שקיפותה ואפשר לציבור להיות שותפים ולהרוויח מהצלחתה של הרכבת.

 

במהלך כהונתו של צפריר הצליחה הרכבת לעלות לפסי רווחיות חזקים והיא מציגה תזרים מזומנים חיובי. הרכבת סיימה את 2015 עם רווח נקי של 265 מיליון שקל. בנוסף, נחתם הסכם אסטרטגי בהיקף של 28 מיליארד שקל עם ממשלת ישראל, שיאפשר את מימושה של תוכנית החומש המהפכנית של החברה.

 

יצוין כי עם כניסתו לתפקיד הגדיר צפריר את השינוי בתרבות הארגונית והניהולית ככוכב הצפון של החברה. הוא גיבש הנהלה חדשה עם התמחות חברתית, שירותית ועסקית, אשר הובילה את השינוי התפישתי מחברה בעלת אוריינטציה תפעולית לחברה שחרטה על דיגלה את ערך השירות, כאשר הלקוח הוא הנוסע והוא בחזית העשייה. שינוי זה היה אתגרי במיוחד ודרש התמודדות קשה ומורכבת בחברה לטובת הדרך החדשה.

 

במקביל אפיינה רכבת ישראל בהמשך תנופת הפיתוח והעשייה: הקמת הקו המהיר לירושלים, פרויקט החישמול ומערכת השליטה המרכזית. בנוסף, קו הנגב, קו החוף הדרומי, הכפלת המסילות לבאר שבע ,להוד השרון ולנהריה. זאת בצמוד להתחדשות וריענון הצי באמצעות  רכישת והפעלת קרונות וקטרים חדשים לשרות הנוסעים ובחטיבת המטענים.

 

לצד כל אלה, שקד בעז צפריר על טיפוח הקשר של רכבת ישראל לחברה במדינה ויזם תוכניות לימוד תיכוניות, על-תיכוניות ואקדמיות מדימונה ואוניברסיטת באר-שבע שבדרום ועד כרמיאל שבצפון. כמנכ"ל, הוא נתן תשומת לב רבה לגיוון בתעסוקה, לליווי של בעלי מוגבלויות ולשמירת הסביבה.

 

צפריר: "זכיתי לשמש בתפקיד מורכב ואתגרי ואני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להגשימו. אני חש ברמה האישית כי השלמתי את מרבית המשימות שהצבתי לעצמי. מימוש המשימות היה כרוך בהתמודדות ואתגר יום יומי, היעדים הושגו בזכות עבודת צוות ראויה לציון לה היו שותפים רבים ברכבת ישראל.

 

"אני שמח וגאה על כך שבתום המסע המשותף, רכבת ישראל היא חברה חברתית, שקופה, מאוד מקצועית, וכזו שממוקדת בשירות. אני מבקש להודות לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ולדירקטוריון החברה על תמיכתם לאורך הדרך האתגרית הזו. במיוחד אני מבקש להודות להנהלה ולעובדים שהיו שותפים מלאים למהפך".