נדחתה עתירה נגד זכיית חברת סמי במכרז להקמת רשת החשמל לרכבת

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירתה של חברת אלסטום כנגד זכיית החברה הספרדית סמי במכרז בעלות של כ-2 מיליארד שקל


12:02 ,18.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (ב') את עתירתה של חברת אלסטום (Alstom) נגד זכייתה של חברת סמי (SEMI) במכרז שערכה רכבת ישראל לבחירת ספק להקמה ותחזוקה של מערכת המסילות החשמלית, בעלות של כ-2 מיליארד שקל.

 

בית המשפט קבע כי לא נפל כל פגם בהחלטת ועדת המכרזים של רכבת ישראל בבחירתה בחברת סמי בדצמבר 2015 במכרז הבינלאומי לתכנון, ביצוע ותחזוקה של תשתית החישמול של רכבת ישראל, תוך שהוא מותח על העותרות ביקורת חריפה, דוחה את כל טענותיהן ומציין כי הביאו לדיון בעתירה שלא לצורך.

 

קבעה השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן: "עתירה זו החלה בתרועה רמה, כפרק הלקוח מספר מתח או ריגול, וכללה מעקבים וחקירות במסווה של בכירים בצוות ההערכה של המכרז ברכבת ישראל... נטענו טענות חמורות ביותר באשר להתערבות פסולה של הנהלת רכבת ישראל בע"מ בהחלטה המקצועית של הוועדה... העתירה מסתיימת בקול ענות חלושה, כשבסופו של יום לא נותר מאומה מבין הטענות החמורות שהועלו בגדרי העתירה.

 

"כשאלו הם פני הדברים, מתעורר הצורך לבחון מהם הגבולות שיש להציב בפני מתמודדים במכרז, המבקשים לתקוף את הכרזת הזוכה במכרז... אני סבורה, כי דרך הילוכן של העותרות, הכוללת ריגול אחר מתחרה עסקי, תוך הצגת מצג שווא לפניו בניסיון לדלות מפיו 'מידע מפליל', והכל על מנת למצוא, בדיעבד, פסול בזוכה, הינה פסולה מיסודה ולטעמי מצדיקה, כשלעצמה, את דחיית העתירה".

 

עוד קבעה השופטת, כי חברת אלסטום והעותרות הנוספות תשלמנה לרכבת ישראל ולחברת סמי הוצאות משפט בסך כולל של כ-800 אלף שקל.

 

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל גאה בדרך הניהול המקצועי והשקוף של הליכי המכרזים ברכבת ישראל. פרויקט הסבת רשת מסילות הרכבת לחשמל הוא אחד מהפרויקטים המשמעותיים שמבצעת רכבת ישראל, והוא צפוי לשנות לחלוטין את פני החברה. בשנה האחרונה הואץ הפרויקט ופורסמו מכרזי הענק לרכש קטרים חשמליים והנחת תשתיות, על מנת לספק תשתית חשמלית לקו הרכבת המהיר בין ת"א וירושלים, בעוד כשנתיים.

 

"אנו מברכים על החלטת בית המשפט, שקיבל את כל טיעוני רכבת ישראל, גינה את התנהלותה של חברת אלסטרום וקבע כי המכרז להנחת תשתיות החישמול התנהל באופן מוקפד ויסודי ויימשך כמתוכנן".

 

עוד ביקשו לציין ברכבת ישראל, כי חברת סמי היא חברה ספרדית בעלת ניסיון רב בתחום תשתיות הרכבת, שזכתה במכרז התשתיות הענק של רכבת ישראל להסבת רשת הרכבות לחשמל בהיקף של כ-2 מיליארד שקל לאחר שעברה בהצלחה את שלבי המכרז.

 

סמי הינה חברה מובילה בתחום תכנון וחישמול תשתיות רכבת בספרד, בעלת ניסיון רב בתכנון על פי הסטנדרט האירופי לחישמול עילי, שהקימה, בין היתר, מספר רב של קווים בספרד. החברה הינה אחת החברות המובילות בקבוצת ACS הספרדית.