ראשוני קטרי המטען החדשים של הרכבת הגיעו לארץ

הרכבת רכשה שישה קטרי משא מחודשים, בעלות של 50 מיליון שקל, עם אופציה לרכישת שישה קטרים נוספים, במטרה להגביר את פעילות חטיבת המטענים


11:28 ,06.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל תקלוט 6 קטרי משא מחודשים, שיאפשרו לרכבת ישראל להגדיל את נפח ההובלה ולהגדיל את הכנסותיה מתחום המטענים, השניים הראשונים נחתן בארץ אתמול.

 

רכבת ישראל רכשה שישה קטרים מחודשים מדגם NGT26, שיופעלו בנוסף ל-34 קטרי משא מדגמים שונים הקיימים כיום ברשות חברת הרכבת. לרכבת אופציה לרכישת שישה קטרים נוספים. במקביל נרכשו גם קרונות מטען, שרובם כבר הגיעו ארצה.

 

שני הקטרים הראשונים נפרקו אתמול (ד') בנמל חיפה. רכישת הקטרים לצורך חיזוק חטיבת המטענים ברכבת וההתרחבות הצפויה בתחום הובלת המטענים במדינה.

 

הקטרים והקרונות החדשים יסייעו לחיזוק חטיבת המטענים בכמה מישורים: תגבור הובלה בקו חיפה-אשדוד לטובת ימי שיא, עד לממוצע יומי של 500 TEU; הכפלת כמות הובלת החול והאשפה ב-2016 לכדי 3,000 טון אשפה ביום, 3,000 טון חול ביום; תגבור ההובלה מחדרה, מרמת חובב ומבני ברק לטובת לקוחות חדשים; היערכות להובלת פלדה מהנמל עד לקוחות הקצה; הובלת סלע מהצפון לבניית נמל אשדוד החדש.

 

כל אחד מהקטרים שוקל 135 טון והוא בעל הספק מנוע של 3,300 כ"ס. הקטרים, שעלותם הכוללת הינה כ-50 מיליון שקל, יכולים לשאת 2,300 טון בין נמל חיפה ונמל אשדוד, כל אחד, כמות השווה של כ-62 משאיות.

 

השלדה, גוף הקטר, מערכות החשמל והבקרה חדשים לחלוטין ויוצרו בארצות הברית ובקרואטיה. מערכות הבקרה החדישות מכילות טכנולוגיות מקבילות לאלו הנמצאות בקטרי הנוסעים החדישים ביותר שבשירות הרכבת. החלקים המחודשים היחידים הינם מערכת ההנעה וחוגוני הקטר. אורך החיים הצפוי של הקטרים המחודשים מקביל לזה של קטרים חדשים.

 

העסקה אפשרה לרכבת ישראל לקלוט קטרים מתקדמים בזמינות גבוהה וללא המתנה ארוכה בשלבי היצור, תוך חיסכון משמעותי בעלויות לעומת רכישת קטרים חדשים לחלוטין.

 

בשנים האחרונות עמד נפח הובלת המטענים ברכבת ישראל על כ-5% מסך הובלת המטענים בישראל, בעוד שבאירופה עומד נפח ההובלה ברכבות על 25-30%. בהתאם לכך, ביצעה הרכבת מספר פעולות, במספר מישורים, על מנת לשפר את השירות, להעלות את דיוק רכבות המטענים ולהגדיל את נפחי ההובלה. בנוסף, שמה לה החברה ליעד להכפיל את נפח הובלת המטענים עד לשנת 2017 ולשלש פעילותה בתחום זה עד לסוף העשור.

 

במסגרת זו רכשה וקלטה חטיבת המטענים גם 160 קרונות שטוחים להובלת מכולות ונעשתה עבודת מטה קפדנית בנוגע ליעדי השירות, התפעול, האמינות, והדיוק והקמת חוזי שינוע מטענים עם חברות במשק הישראלי.

 

"לפיתוח תחום הובלת המטענים על ידי רכבות משא ישנה חשיבות לאומית", אמר אורי שריר, סמנכ"ל חטיבת המטענים ברכבת ישראל, "כל רכבת משא מורידה מכבישי הארץ כ-62 משאיות מזהמות ומסייעת בהפחתת עומסי תנועה ותאונות דרכים. רכבת ישראל פועלת רבות בכדי לשפר ככל הניתן את השירות בתחום זה. לקטרים החדשים יש חלק בתוכניתנו לשנת 2016, בה נגדיל את כמות ההובלה באופן משמעותי".