רכבת העמק: יחלו נסיעות מבחן על המסילה החדשה

ביום ראשון יחלו נסיעות מבחן במהירות גבוהה על הפסים החדשים באורך כולל של 60 ק"מ בין חיפה לבית שאן


13:17 ,10.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר כי ביום ראשון, 17.7.2016, יחלו נסיעות מבחן ראשונות במהירות גבוהה של כ-120 קמ"ש, בתוואי הרכבת בין חיפה לבית שאן, באורך כולל של 60 ק"מ, ויימשכו עד יום חמישי 28.7.2016.

 

במסגרת פרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות הזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל, להקמת רכבת העמק החדשה בהשקעה של 4 מיליארד שקלים, השלימה חברת נתיבי ישראל, את עבודות התשתית להקמה של 60 ק"מ מסילות ברזל בין חיפה לבית שאן.

 

עם השלמת העבודות יחלו נסיעות המבחן על הפסים החדישים במסגרתן תאיץ הרכבת במהירות של עד  120 קמ"ש בתוואי, דרך חמש התחנות החדשות: לב המפרץ, יוקנעם - כפר יהושע, מגדל העמק - כפר ברוך, עפולה ובית שאן. נסיעות המבחן יבוצעו בפיקוח וניהול של  מהנדסים בכירים בנתיבי ישראל, מנהלי הפרויקט ומהנדסים מומחים מחברת הרכבות הגרמנית DB באמצעות קטר רכבת ישראל.

 

בחברת נתיבי ישראל מציינים כי, החברה נמצאת בשלבי גמר הפרויקט ועם השלמת  נסיעות המבחן ובדיקות הבטיחות המתבצעות ברמה הגבוהה ביותר, בסטנדרטים בינלאומיים, תדהר רכבת העמק החדשה בין בית שאן לחיפה. ברמה הלאומית תשרת מסילת רכבת העמק החדשה את מפעלי העמק והבקעה, שיקושרו למערכת המסילות הארצית, במהלך שיעודד באופן טבעי את הפיתוח הפריפריאלי. לתושבי העמק תקצר הרכבת את זמני הנסיעה לחיפה ומרכז הארץ וכבר מושכת אוכלוסייה חדשה לאזור, הרכבת החדשה תאפשר המשך הממשק עם ירדן וקידום הסחר והיחסים הבינלאומיים עם ישראל, החיבור של המסילה המזרחית החדשה לקווי רכבת החוף, יפחית את תנועת המשאיות בכבישים, במטרה לתרום לבטיחות, איכות החיים והפחתת הזיהום באחד האזורים היפים בארץ.

 

חמש תחנות הרכבת נמצאות, גם הן, בשלבי גמר עבודות ורובן הוקמו לצד תחנות הרכבת הישנות ותוכננו ברוח תקופת רכבת העמק הישנה והמיתולוגית, עם כבוד והערכה למבנים הוותיקים בעלי האופי הייחודי. במסגרת הפרויקט, מבצעת חברת נתיבי ישראל פעולת שימור של המבנים ההיסטוריים בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.