רכבת ישראל: בשל עבודות תשתית ייסגרו תחנות ת"א ל-8 ימים

זאת כחלק מהיערכותה להפעלת קו הרכבת המהיר בין ת"א וירושלים בעוד כשנתיים. מנכ"ל הרכבת: מודעים לאי הנוחות הנגרמת


12:01 ,11.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל נערכת לקליטת הקו המהיר לירושלים שיופעל בין ת"א וירושלים, שיהיה קו הרכבת החשמלי הראשון של רכבת ישראל. במקביל, נערכת החברה גם לקליטת קווי הרכבת החדשים בשנים הקרובות. קווי הרכבת החדשים הינם חלק משמעותי מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל וצפויים לשרת מאות אלפי לקוחות חדשים מדי יום, להוריד רבבות כלי רכב מהכבישים, להפחית בעומסי התנועה ולשפר מאד את איכות האוויר.

 

לצורך הקמת התשתית המסילתית ותשתיות החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים פועלת רכבת ישראל להרחיב את תוואי המסילות בין תחנות הרצליה ות"א האוניברסיטה ולהכפיל את מספר המסילות בקטע זה. עבודות התשתית נעשות על מסילות הרכבת הקיימות או בסמוך אליהן וכוללות פירוק והרכבה מחדש של המסילות. בזמן העבודות, לא ניתן להפעיל רכבות בתוואי ולכן תנועת הרכבות מופסקת צפונית ודרומית לאזור העבודות. העבודות המדוברות הינן המשכן של העבודות שהתקיימו בין תחנת סבידור להרצליה. העבודות ארוכות מהרגיל בשל גודלה של תחנת סבידור, הגדולה בארץ, והצורך להתאימה לרכבות חשמליות בתוואי המסילות, אורך הרציפים והתשתית לחשמול ולהרכבת מערכת האיתות המתקדמת בעולם, ETCS (level2 ).

 

בהתאם לכך, החל מיום שני, ה-19 לספטמבר ועד ליום שלישי ה-27 בספטמבר בשעה 05:00, תסגרנה תחנות ת"א האוניברסיטה, ת"א מרכז ות"א השלום.

 

לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "העבודות להקמת קו הרכבת המהיר בין הרצליה, תל אביב וירושלים מתקדמות לקראת הישורת האחרונה. על מנת להכשיר את תחנות הרכבת ותוואי המסילות לקליטת הרכבות החשמליות החדשות בקו זה ב-2018, נבצע במהלך החודשים הבאים עבודות תשתית מורכבות בתחנות תל אביב והרצליה, אשר מחייבות את הפסקת תנועת הרכבות למספר ימים. אנו מודעים לאי הנוחות שנגרמת עקב העבודות ופועלים יחד עם משרד התחבורה לדרכי נסיעה חלופיות".