רכבת ישראל: שבוע מודעות בינלאומי לבטיחות במפגשי דרך – מסילה

משיקה את שבוע המודעות הבינלאומי לבטיחות במפגשי דרך מסילה ומציינת את שבוע הבטיחות הבינלאומי למפגשי דרך ומסילה. על פי הנתונים בחודשי הקיץ עלייה ניכרת במקרי שבירת מחסומים


11:44 ,15.06.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל מגבירה את ההסברה לבטיחות במפגשי כביש-מסילה, ויזמה שיתוף פעולה מערכתי עם משטרת התנועה, משרד חינוך אגף זהירות בדרכים ואיגוד קציני הבטיחות בתעבורה כדי להטמיע את מסרי הבטיחות בקרב קהלי יעד ספציפיים וכלל הציבור. מרכבת ישראל נמסר כי בחודשי הקיץ ניכרת עלייה של כ-22% במקרי שבירת מחסומים.

 

מחברת רכבת ישראל נמסר כי חצייה מסוכנת של מסילת רכבת היא תופעה בינלאומית מוכרת, המהווה אתגר משמעותי בהפעלת רכבות, תוך סיכון גבוה מאוד לנוסעי רכב וגם לנוסעי רכבת. על מנת להעלות את המודעות הציבורית לסכנה זו, התאגדו חברות רכבות מ-43 מדינות ברחבי העולם וקבעו יום בינלאומי להעלאת המודעות לבטיחות במפגשי דרך-מסילה (ILCAD - International Level Crossing Awareness Day).

 

עוד נמסר מחברת רכבת ישראל כי היא שותפה למאמץ הבינלאומי של ארגון חברות הרכבות העולמי, ותקיים זו השנה ה-6 את שבוע הבטיחות הבינלאומי, בשיתוף עם אגף התנועה של משטרת ישראל ואגף זהירות בדרכים במשרד החינוך.

 

במסגרת שבוע זה תקדם רכבת ישראל שורה של פעילויות במטרה להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות של משתמשי הדרך השונים בעת חצייה של מפגש דרך ומסילה, לחשיבות ולאחריות האישית של כלל משתמשי הדרך ולמחויבותם להתנהגות אחראית, שומרת חוק ומתחשבת.

 

בין הפעילויות שיתקיימו השנה: הדרכות בבתי ספר ברחבי הארץ בשיתוף עם אגף זהירות בדרכים, במשרד חינוך .פותח מערך שיעור ייחודי לצורך זה, מתוך אמונה ששינוי התנהגותי מתחיל בתהליכי חינוך בגיל הצעיר. שיתוף פעולה עם איגוד קציני הבטיחות בתעבורה במטרה להפחית משמעותית  אירועי שבירת מחסומים על ידי משאיות. הצבת שילוט הסברה במפגשים נבחרים, שיתוף פעולה עם משטרת התנועה לחלוקת חומרי הסברה והדרכה במפגשי עם אזרחים ובמטרה להגביר אכיפה באמצעות הסברה ולא ענישה.