רשות החברות הממשלתיות מינתה יועצים לבדיקת תפקוד דירקטוריוני הרכבת והדואר

היועצים החיצונים יבדקו את תפקוד הדירקטוריונים בשלוש השנים האחרונות ויגישו, בהתאם לתוצאות, תוכנית עבודה סדורה לבחינת דירקטוריון אפקטיבי


12:19 ,26.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הרפורמה שמובילה רשות החברות הממשלתיות לשיפור תפקודן של החברות הממשלתיות, ובמטרה לשפר את אפקטיביות הדירקטוריונים בהן, מינתה הרשות בודק לביצוע בחינה של תפקוד הדירקטוריונים ברכבת ובדואר ישראל. החברות מישל אוחיון ושות' ודלויט בריטמן אלמגור זהר, ייבחנו את תפקוד הדירקטוריונים בשלוש השנים האחרונות של שתיים מהחברות הממשלתיות הגדולות.

 

הבדיקה תתחלק לשני שלבים מרכזיים: תחילה בדיקה של מסמכי מפתח בחברת רכבת ישראל וחברת דואר ישראל, עיון במידע תקשורתי אודותיהן, ומפגשים פרטניים מול מספר חברי דירקטוריון, ובהם גם היו"ר ויו"ר ועדת ביקורת; בנוסף, יבדקו החברות הזוכות את הפרוטוקולים של השלוש השנים האחרונות של ישיבות הדירקטוריון. שלב זה עתיד להסתיים בתקופה של שלושה חודשים. לאחר ניתוח הממצאים יוגש דוח פרטני מפורט על תפקוד הדירקטוריון בחברות הנבדקות והמלצות לשיפור.

 

בהמשך לכך ולאור תוצאות הבדיקה, תוגש לרשות תוכנית עבודה סדורה לבחינת דירקטוריון אפקטיבי. בכוונת הרשות ליישם תוכנית זו בכלל החברות הממשלתיות באופן תדיר, ככלי מרכזי בשיפור הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות ובהפיכתם לגורם מקצועי ובלתי תלוי, שיסייע בשיפור רווחיות החברות ורמת השירות לציבור.

 

מנהל רשות החברות אורי יוגב: ״עבודה אפקטיבית של הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות מהווה נדבך מרכזי בפעילותן. שילוב מהלך זה כחלק מהרפורמה בחברות הממשלתיות והליך נבחרת הדירקטורים, יבטיח את שיפור תפקודם של הדירקטורים ואי תלותם, ויסייע לחברות בשיפור ביצועיהן".