ההסתדרות והאוצר חתמו הסכם קיבוצי חדש לעובדי מעברי הגבול

ההסכם מעדכן את טבלת שכר היסוד של עובדי המעברים ב-10% לרבות תוספת רטרואקטיבית שתשולם לעובדים בגין כל שנת 2016. בנוסף העובדים יקבלו "מענק מעברי גבול"


11:00 ,12.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי והממונה על השכר במשרד האוצר ערן יעקב חתמו ביום חמישי שעבר על הסכם קיבוצי חדש שמסדיר את שכרם ותנאי עבודתם של עובדי מעברי הגבול. ההסכם שתוקפו עד שנת 2024, יחול על כ-600 עובדים המשרתים במעברי הגבול השונים של ישראל.

 

במסגרת ההסכם, טבלת שכר היסוד של עובדי מעברי הגבול תעודכן ב-10%, והעובדים יקבלו את התוספת באופן רטרואקטיבי החל מ-01.01.2016. בנוסף לכך, העובדים יהיו זכאים גם להפרשות לקופת גמל ולקרן השתלמות בגין התוספת הרטרואקטיבית. כמו כן, לטבלת שכר היסוד של העובדים, תתווסף רמת שכר נוספת.  

 

ההסכם הסדיר גם מענק "מעברי גבול", המבוסס על נוכחות ועל ביצוע התפקיד. עובד שיעמוד בקריטריונים המנויים בהסכם במשך תקופה דו-חודשית, יהיה זכאי למענק בגובה 300 שקל. במידה ואותו עובד ימשיך לעמוד בתנאים לתקופה של חודשיים נוספים ברצף, יהיה זכאי למענק דו חודשי נוסף בסך 600 שקל. עמידה בקריטריונים בתקופה דו-חודשית שלישית ברצף תזכה את העובד במענק נוסף בגובה 800 שקל.

 

ההסכם החדש מעגן גם את זכאותם של עובדי המעברים לגמול מינהל, בדומה לעובדים מינהליים בשירות המדינה. זכאות זו תאפשר לעובדים להשלים קורסים והשתלמויות מקצועיות ולקבל על כך תוספת לשכרם, בהתאם לכללים.  

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי: "עובדי מעברי הגבול ממלאים במסירות תפקיד משמעותי וראויים לתגמול הולם על עבודתם. אני רוצה להודות ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ולמועצת העובדים בראשות שני שבתוב, שפעלו בנחישות על מנת להביא בשורה אמיתית לעובדים".

 

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי: "כעת אפשר לברך על המוגמר. לאחר תקופה ממושכת של מו"מ מורכב, הגענו להסכם שמתקן עוול ומשפר את תנאי עבודתם של עובדי המעברים. יישר כוח לעובדים על העמידה האיתנה ועל האחריות שהפגינו בתהליך".

 

 שני שבתוב, יו"ר מועצת העובדים של רשות האוכלוסין וההגירה, אמרה: "אנו שמחים ומודים ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, על כך שליוו אותנו בדרך שהייתה מלאה באתגרים. אחרי שנתיים של פעילות והתמדה, הצלחנו להשיג הסכם פורץ דרך שנותן מענה חשוב לציבור העובדים במעברי הגבול. אנו מברכים על ההישג החשוב ומאחלים הצלחה רבה גם בהשגתם של שני ההסכמים הבאים: במינהל אכיפה וזרים ובמנהל לשכות של הפרויקט הביומטרי".

 

גיבוש ההסכם לווה על ידי עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבנר סולטני ורן קופל, מזכירים ארציים בהסתדרות עובדי המדינה.