בחצות יפתח לתנועה קטע נוסף של כביש 6 דרום בין לקיה לשוקת

מדובר בקטע באורך של 9 קילומטרים המשלים את קטע בית קמה שוקת. עלות הכביש שנפתח לתנועה נאמדת ב-250 מיליון שקלים


12:43 ,18.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מחצות הלילה יפתח לתנועה קטע נוסף של כביש 6 דרום בין לקיה לצומת שוקת, זאת במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, להאריך את כביש 6 עד צומת הנגב.

 

מדובר בקטע באורך של 9 קילומטרים המשלים את קטע בית קמה שוקת שנפתח לתנועה במהלך השנתיים האחרונות. הנסיעה בקטעים אלה של כביש חוצה ישראל תהיה ללא תשלום, כמו בשאר קטעי הכביש בדרום.

 

השר כץ ציין כי משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל עשו מאמצים רבים לפתוח לתנועה את קטע הכביש האחרון בין בית קמה לשוקת לפני החגים, במטרה לאפשר לעשרות אלפי המטיילים ליהנות מכביש מהיר ובטוח. עלות הכביש שנפתח לתנועה נאמדת ב-250 מיליון שקלים.

 

לדברי כץ, עם השלמת הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל, ניתן יהיה לנסוע לאורך של כ-170 קילומטרים, מעין תות בצפון ועד לקיה בדרום, ללא רמזורים וללא כל עצירה, תוך פחות משעה וחצי.

 

משרד התחבורה וחברת "חוצה ישראל" ממשיכים לקדם את סלילתו של הכביש דרומה, משוקת לנבטים, באורך של כ-13 קילומטרים. הקטע הדרומי של כביש, שבו הושקעו כבר יותר ממיליארד שקלים, מתוכנן להגיע עד צומת הנגב. עם השלמתו הוא יהפוך לאחד הכבישים הבטוחים בארץ. במקביל, ממשיך משרד התחבורה להאריך את כביש חוצה ישראל צפונה, עד לשלומי.

 

שר התחבורה ציין, כי הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל. לדבריו, במקביל לכך, פועל משרד התחבורה במרץ להשלים את שדרוג כביש 31 מצומת שוקת עד ערד. שני הכבישים יאפשרו רצף תחבורתי מהיר ובטוח בין ערד למרכז הארץ.

 

חברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6, משלימה בימים אלה סלילת נתיב רביעי בכביש 6, בקטע המרכזי של הכביש בשני הכיוונים, בין מחלף נחשונים למנהרת חדיד. מדובר בקטע באורך של כ-15 קילומטרים.

 

הוספת נתיב רביעי בכביש 6 מבוצעת במסגרת מחויבות הזכיין, כפי שנקבע בהסכם שנחתם בין חברת חוצה ישראל (הממונה מטעם המדינה על כביש 6) והיא מהווה ביטוי להצלחה חסרת תקדים של הכביש.