בעוד פחות מ-24 שעות: שביתת ענק של אגד ברחבי הארץ

ניסנקורן: "משרדי התחבורה והאוצר ניצלו את ההתנהגות האחראית של העובדים והמשיכו לייבש את אגד. אלפי נהגים, מיליון וחצי נוסעים ביום – כולי תקווה כי השרים יבינו את גודל השעה"


10:51 ,20.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

"למעלה משנה וחצי, פעם אחרי פעם התרעתי על המשבר המעמיק, אבל משרדי התחבורה והאוצר ניצלו את ההתנהגות האחראית של ההסתדרות והעובדים, והמשיכו לייבש את אגד", כך אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

 

ניסנקורן הוסיף כי "גם עתה, חודש אחרי שנודע להם על מועד השביתה, נמשכת גרירת הרגליים, תוך פגיעה מכוונת בהעברת הכספים לאגד. מי שכבר משלם על ההתנהלות הזו הם הנהגים אבל על הפרק עומד מחיר גבוה בהרבה. משרדי התחבורה והאוצר נוטלים סיכון שעלול למוטט את אגד, תוך הסבת פגיעה אנושה לכל ענף ההיסעים בישראל. המאבק על המשך פעילותה של אגד הוא מאבק על האינטרס הציבורי".

 

נזכיר כי הרקע להחלטה לצאת להשבתה גורפת של אגד, נעוץ בסחבת שנוקטים משרדי האוצר והתחבורה במו"מ מול הנהלת אגד על הסכם הסובסידיה – דבר שמונע חתימת הסכם קיבוצי בחברה, ומביא לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים בדגש על תנאי הנהגים המשתייכים לדור א' והן לדור ב'.

 

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ציין כי: "מדובר באלפי נהגים ובני משפחותיהם ובציבור של מיליון וחצי נוסעים מדי יום. אני תקווה כי שר התחבורה ושר האוצר יבינו את גודל השעה ויפעלו למניעת המחדל".