הדיונים בהצעת החוק לרפורמה בענף הרכב ימשיכו בפגרת הבחירות

ועדת הכלכלה של הכנסת ממשיכה לקדם, לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק; בדיון ביקש שר התחבורה ישראל כץ לפצל את ההצעה


13:03 ,07.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר (א') לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ושב וביקש לפצל את הצעת החוק לרישוי שירותים לרכב (הרפורמה בענף הרכב).

 

השר אמר: "אני מבקש לאפשר את הפיצול וההצבעה על הבקשות לדיון מחדש. החוק עבר בממשלה פה אחד ועבר בקריאה ראשונה, ברוב של 67 תומכים ללא מתנגדים. החוק צרכני ביותר וזכה לתמיכה גם של שר האוצר היוצא, שהוביל אותו יחד איתי. כולם אומרים שהם בעד התחרות, גם היבואנים, ועכשיו השאלה היא או שהוועדה תאפשר היום לחוק לצאת לדרך ברמה שאפשר – או שלא".

 

ממלא מקום יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב אשר, הודיע בפתח הדיון בהצעת החוק, על דעתו של היו"ר ח"כ אבישי ברוורמן, כי הדיונים בהצעת החוק יימשכו גם בפגרת הבחירות, על מנת לסיים להכין את כל הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית עוד בפגרת הבחירות.

 

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר בדיון כי המשרד הגיש בקשה לפצל את פרק העיצומים הכספיים מהחוק, וכן בקשה לקיים דיונים מחדש ב-25 סעיפים. הוא קיבל את הודעתו של ח"כ אשר, ואמר כי הוא מקווה שניתן יהיה להשלים את הדיונים מחדש בתקופת פגרת הבחירות.

 

יצחקי אמר כי יפעל על מנת שהצעת החוק תועלה לאישור המליאה בתקופת פגרת הבחירות, בתיאום עם ועדת ההסכמות. הוא הוסיף, כי במידה והוועדה לא תסיים להכין גם את פרק העיצומים הכספיים, המשרד ישקול אם לשוב ולבקש לפצלו מהחוק.

 

אשר הבהיר כי אם הוועדה תספיק לאשר את הפרק, לא יהיה צורך בבקשת הפיצול, ואם הוועדה לא תספיק, אז רשאי המשרד להגיש מחדש את הבקשה.

 

ח"כ קארין אלהרר: "לדון בהצעה עם השלכות כבדות משקל יום לפני פיזור הכנסת, בדקה ה-90, זה לא יאה ולא נאה. ועדת הכלכלה ידועה בכך שאין אופוזיציה ואין קואליציה, לכן ראוי שעשה דברים בשום שכל".

 

ח"כ אשר הגיב ואמר כי הוועדה קיימה כבר 25 דיונים ותמשיך בדיונים מעמיקים גם בזמן פגרת הכנסת.

 

יצחקי הגיב גם הוא ואמר כי ח"כ אלהרר לא היתה באף אחד מהדיונים הקודמים וביקש להחמיא לה על חקיקה מהירה אחרת שהיא הובילה - במסגרת הרפורמה ברשות השידור.