הושלמה הנחת 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה

זאת כחלק מפרויקט רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים. הנחת המסילה צפויה להסתיים בתחילת שנת 2017


13:33 ,27.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר, כי עד כה הונחו כבר 18 ק"מ של מסילת ברזל כפולה בין נעמן לצומת כרמיאל מערב, כחלק מפרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל להקמת קו רכבת עכו - כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט מוקמת מסילה כפולה, באורך של כ-23 ק"מ, עליה תאיץ הרכבת במהירות תכן של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים.

 

עבודות המסילה מתקדמות בקצב מזורז ומדי יום מונחים לאורך תוואי הרכבת כ-300 מטרים נוספים. אדני הרכבת המודרניים, מיוצרים בישראל ועשויים בטון קשיח המותאם לנשיאת משקל עצום. פסי המסילה השוקלים כ-60 קילו למטר עשויים פלדה ומיובאים מצ'כיה.

 

במקביל להנחת המסילה, מתבצע פיזור והידוק חצץ לביסוס המסילה על ידי קרונות ייעודיים. החצץ מעניק אלסטיות ברמה גבוהה, מאפשר את פיזור כוחות המהירות לקרקע וקבלת עומסים וויברציות מתנועת הרכבת ומאפשר גם ניקוז מהיר של המסילה. עד כה פוזרו כ-60 אלף טון חצץ על פני 13 ק"מ של מסילה. הנחת המסילה צפויה להסתיים בתחילת שנת 2017.

 

אבן דרך נוספת בפרויקט הינה התקדמות העבודות בתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל, המוקמות בהשקעה של כ-230 מיליון שקלים. תחנת אחיהוד נמצאת בשלב גמר עבודות ותכלול תחנה לשירות נוסעים, חניון שיכיל כ-180 מקומות חנייה, סלילת דרך גישה אל התחנה באורך של 900 מטרים ושני רציפי צד אשר יוביל אליהם מעבר משוקע. כמו כן, יבוצעו עבודות פיתוח וגינון במתחם התחנה, בשטחי החנייה ובצדי כביש הגישה.

 

בתחנת כרמיאל הושלמו עבודות ביסוס שלד מבנה התחנה המרכזי והרציפים. התחנה תכלול מרכז תחבורה בו טרמינל נוסעים בן שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ- 700 כלי רכב. בצמוד לתחנה ייבנה מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית. השטח, הכולל מבנה תחנה, שליטה ובקרה וחניון שיתפרש על כ-1,500 מ"ר. הפרויקט כולל כ-5,000 מ"ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ"ר קירות תומכים.

 

העבודות בפרויקט כוללות: מנהרה כפולה באורך 4.6 ק"מ, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות, דרכים חקלאיות והקמת 8 הפרדות מפלסיות. כמו כן, הוגבה כביש 4 מעל מסילת הברזל ומעל נחל חילזון שבוצעה בו הטיה לאורך תוואי של 750 מטרים, הוקמו גשרי רכבת באורך 30 מטרים מעל נחל נעמן ובאורך 90 מטרים מעל נחל חילזון. בנוסף, מבוצעים במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות קיימות.

 

מטרת פרויקט הקמת רכבת לכרמיאל הינה חיבור הגליל לרשת המסילות הארצית, לנגישות הציבור בפריפריה למרכז המדינה ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית. בנוסף הרכבת תתרום לעליית ערך הנדל"ן בישובים הסמוכים ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים.