הלילה בחצות ייפתח קטע נוסף של כביש 6

ייפתח לתנועה קטע ממחלף לקיה ועד מחלף שוקת. התנועה מכביש 31 הישן לערד וים המלח תעבור לכביש שש


12:40 ,11.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

הלילה בחצות יפתח לתנועה קטע נוסף של כביש חוצה ישראל, ממחלף לקיה ועד מחלף שוקת, בכיוון דרום. זאת, לאחר שבחודש שעבר נפתח המסלול לכיוון צפון. הנסיעה בקטע זה של הכביש, תהיה ללא תשלום, כמו בשאר קטעי הכביש בדרום.

 

מדובר בקטע באורך של שישה קילומטרים העוברים בתוואי נופי חדש, בין העיר לקיה לשכונה החדשה כרמית, בישוב מיתר. עם פתיחת הכביש תועבר התנועה דרומה לערד וים המלח בקטע זה, מכביש 31 הישן, לכביש 6 המהיר והבטיחותי.

 

כביש 31, בקטע זה של הדרך, שבו אירעו בעבר תאונות דרכים רבות, יהפוך לכביש אזורי עם נפח תנועה נמוך בהרבה מהקיים היום ובכך תופחת באופן דרסטי מעורבותם של כלי רכב בתאונות בקטע דרך זה.

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי עם השלמת הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל, ניתן יהיה לנסוע לאורך של כ-175 קילומטרים, מיקנעם ועד צומת שוקת, בכביש מהיר ללא רמזורים.

 

השר כץ הוסיף כי הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.                                                     

 

משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל, מקדמים בימים אלה, את המשך סלילתו של הכביש דרומה, משוקת לנבטים, באורך של 13 קילומטרים. עם השלמתו, יגיע הכביש עד צומת הנגב, ויהפוך לאחד הכבישים הבטוחים בארץ. במקביל לכך, ממשיך המשרד, בהארכת כביש 6 צפונה עד שלומי.