הפרחנו את השממה, אבל לא בנינו תחבורה

שר התחבורה ישראל כץ פתח את ועידת ישראל הבינלאומית לתחבורה, בה השתתפו ראשי חברות מהמגזר הציבורי והפרטי, נספחים כלכליים משגרירויות שונות ובכירי ענף התחבורה


13:49 ,28.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ישראל כץ, נשיא חברת בומברדייר אירופה דיטר יון, ראשי משרדי התחבורה והכלכלה, ראשי חברות מהמגזר הציבורי והפרטי ונספחים כלכליים משגרירויות גרמניה, שוויץ, ארצות הברית וקנדה ובכירי הענף התכנסו ביום חמישי האחרון בוועידת ישראל הבינלאומית לתחבורה, שנערכה זו השנה השביעית ברציפות.

 

נשיא בומברדייר אירופה דיטר יון אמר בדברי הפתיחה: "אנו רואים בישראל שוק אסטרטגי ופרטנר חשוב שלנו. בומברדייר גאה להיות חלק מהעתיד התחבורתי של ישראל והחברה מחויבת להמשיך ולתמוך בישראל, על מנת להמשיך ולפתח את הרשת התחבורתית שלה. אחרי שנים רבות של עבודה משותפת למדנו להכיר את רכבת ישראל  כגוף אמין, מקצועי ופרטנר נהדר ".

 

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ: "אין ספק שהוצאנו עכשיו לדרך את ליבת העבודות על הרכבת הקלה התחתית בגוש דן. בסופו של דבר, כל החיבור לפריפריה הוא לתל אביב. האתגר הוא באמת להקל שככל שניתן על הסביבה. הפרחנו את השממה ובנינו תשתית ביטחונית, אבל תחבורה במקומות המרכזיים לא נבנתה, וזה דבר שמחירו הולך ומתייקר והוא גובה מחירים וימשיך לגבות, אם לא נבנה, כי נהפוך לפקק אחד גדול.

 

"ההנחיה היא שהרכבת הקלה תהיה תת קרקעית כמה שאפשר ובלי חיכוך עם הקרקע. לאחר שהטלנו על נת"ע לבצע את הפרויקט – כל אומדן העלות השתנה לחלוטין, לא כי לא עבדו ובזבזו ונכשלו. האומדן שנתנו לפרויקט מלכתחילה לא היה ריאלי; לא היו פתרונות למי התהום והפקעות קרקע, סכומים שהם מיליארדים".

 

השר כץ התייחס לאכיפה של נתיבי התחבורה הציבורית ונסיעת אופניים על מדרכות: "אני דוגל בהעברת סמכויות לפיקוח העירוני בכל מה שקשור בנתיבי תחבורה ציבוריים ואני מקווה שתהיה כאן חקיקה מהירה שתאפשר את זה. אתה יכול לבנות מערכת תחבורה הכי משוכללת, אבל אם הנתיב לא פנוי ואם אין עדיפות לתחבורה הציבורית, הנוסע לא יגיע בזמן למקום ואז להשקעה אין משמעות. אין שום סיבה שהעיריות לא יפקחו על המדרכות שהפכו לג'ונגל בנושא האופניים החשמליות. אם לא תהיה אכיפה, לא יעזרו שום תקנות בוא נאכוף את מה שהוחלט ונוודא שרוכבי האופניים החשמליים לא ייסעו על המדרכות וכך יסכנו הולכי רגל".