השר כ"ץ לאגד: אם איאלץ לנהל מאבק ציבורי כמו בנמלים – אעשה זאת ולא אוותר

שר התחבורה הורה להנהלת אגד לשבת מיידית עם העובדים וההסתדרות על תנאי העבודה ועל הסכם שכר חדש במנותק משאר המו"מ ולהפסיק להחזיק בעובדים כבני ערובה


14:23 ,20.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הורה אתמול להנהלת אגד לשבת מיידית עם העובדים וההסתדרות על תנאי העבודה והסכם שכר חדש שיאושר על ידי הממשלה, במנותק משאר המו"מ, ולהפסיק להחזיק בעובדים כבני ערובה.

 

השר כץ נפגש אתמול בלשכתו בתל אביב עם הנהלת אגד, ראשי ההסתדרות ונציגי משרד האוצר, בעקבות החלטת אגד להשבית את קווי החברה בכל רחבי הארץ, החל ממחר. 

 

השר כץ הורה להנהלת אגד לקיים מו"מ מזורז עם העובדים על תנאי עבודתם, במסגרת המו"מ אותו הם מנהלים מול הממשלה על המשך הרפורמה בתחבורה הציבורית. מנגד, הורה כץ לאוצר להתאים את המקדמות הנדרשות לחברה ולא להשתמש בהן כדי לפגוע בחברה וכקלף מיקוח.

 

"אתם כמו דינוזאור שמסרב להתאים את עצמו למציאות המשתנה. אם לא תעשו את מה שנדרש ולא תקבלו את החלטות המתאימות כעת, אתם תיעלמו. למרות הערכתי ליכולות החברה ולהיסטוריה שלה, אני לא אוותר ואם אצטרך לנהל מאבק ציבורי, כמו שנאלצתי לעשות בנמלים ובמקומות אחרים, אעשה זאת ולא אאפשר לשום גורם פוליטי להתערב", אמר השר כץ לראשי אגד.

 

שר התחבורה הוסיף כי חברת אגד חייבת לעבור שינוי ולהתאים עצמה לעידן התחרות ולרמת השירות הנדרשת מתחבורה ציבורית מודרנית, כמו במדינות המפותחות בעולם.

 

שר התחבורה ציין כי העיקרון המנחה את משרד התחבורה הוא רמת שירות ותחרות ועל כך אין בכוונתו להתפשר. "המטרה היא תחבורה ציבורית יעילה ברמת אירופאית, כפי שאנו מקדמים, במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית", אמר השר כץ. 

 

שר התחבורה הדגיש כי חברת אגד חייבת להשתנות והדבר כולל בין השאר את הפיכת אגד מקואופרטיב לחברה, הוצאת קווים לתחרות, הכנסת משקיע אסטרטגי להרחבת תחומי פעילות למימון חלק מדרישות אגד. וכן, הטמעת תרבות נהיגה ועבודה ועמידה במדדי שירות מחייבים.  "הבטחתי לפעול במקביל לשיפור נוסף במעמד הנהג ( מעבר להעלאת השכר ל-39 שקלים שיזמתי). הסדרת תנאים סביבתיים לנהגים, מקצוע מועדף, וותק וזכויות במעבר מחברה לחברה אחרי מכרז", הוסיף כץ.