השר כץ: עד יום ירושלים הבא נסיים את שדרוג כביש 1

שר התחבורה והמודיעין חנך את חלקו הצפוני של גשר מוצא אשר ייפתח הלילה לתנועה במסגרת שדרוג כביש 1


14:15 ,30.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה חנך היום את חלקו הצפוני של גשר מוצא ואמר את הדברים הבאים: "כל מה שמתבצע היום במדינת ישראל בתחומי הכבישים, הרכבות, הנמלים, שדות התעופה והרפורמות - זו מהפכה גדולה, אבל כשזה נוגע לירושלים יש גם את הנגיעה ההיסטורית.

 

"אנחנו פותחים כאן היום את הגשר שמחבר אותנו בכל המובנים להיסטוריה הרחוקה והקרובה של העם היהודי ומדינת ישראל. ממלכות בית דוד של לפני 3000 שנה, עבור דרך פורצי הדרך לירושלים במלחמת השחרור וסיים במשחררי ירושלים במלחמת ששת הימים.

 

"בימים אלה הצורך לחזק ולפתח את ירושלים, כבירתו הנצחית של העם היהודי ומדינת ישראל, הוא גדול וזו מתנה ראויה ליום ירושלים שחל בעוד ימים ספורים. עד יום ירושלים הבא נסיים את שדרוג הכביש כולו לכל אורכו ורוחבו.

 

"חייבים לחזק את עיר הבירה, להכריז בקול גדול שלא נוותר עליה על אף האיומים, לא נסלק שכונות ולא נוותר על תושבים, אלא נחזק אותה להיות לתמיד בירתה הנצחית של מדינת ישראל. מחוזקת, מחוברת ומצליחה.

 

"אנחנו מפתחים כאן מיזמים שבאים לחזק את ירושלים ואת היישובים הסמוכים לה. אף אחד לא האמין לפני שבע שנים כשהצגנו את תכנית נתיבי ישראל, היתה ספקנות גדולה, אבל הפעם הדברים מתממשים, וכל מה שהובטח קורה ואף מעבר.

 

 

"כביש 16, שהחלטנו לקרוא על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, יהווה כניסה חדשה לירושלים ויחבר את ירושלים מאזור מוצא ועד דרך בגין, יהיה עורק ראשי ומשמעותי בפיזור התנועה לתוך ירושלים. כביש 38 לבית שמש, שפעלתי שנים לקדם את הוצאתו לדרך, על אף שהיו הרבה ויכוחים, מהווה הלכה למעשה כביש מציל חיים. הרכבת המהירה, שבעוד פחות משנתיים תגיע ב-28 דק' מת"א לירושלים עם עצירה בנתב"ג, וכמובן, דרך בגין המשודרגת, המחברת את ירושלים רבתי ליחידה אחת מהירה ללא רמזורים.

 

"התשתיות, הפיתוח והבנייה באים בתוך מסגרת שבראשה קודם כל עומד הביטחון הלאומי והאישי. כממשלה, מחובתנו לוודא שבטחון תושבי ירושלים ואזרחי המדינה, שמתמודדים מול גלי טרור ואיומים, יישמר. זה מה שצריכה לעשות ממשלה- לחזק את ירושלים כבירת ישראל, במעשים ולא בדיבורים.

 

"אנחנו הופכים את מדינת ישראל למדינה מחוברת ומודרנית, שמאפשרת לכל אזורי הארץ הקטנה הזאת לצמוח במידה שווה, לכן הפרויקט הוא לא רק כלכלי ולאומי אלא גם חברתי.  חייבים לחזק את עיר הבירה, להכריז בקול גדול שלא נוותר עליה על אף האיומים, לא נסלק שכונות ולא נוותר על תושבים, אלא נחזק אותה להיות לתמיד בירתה הנצחית של מדינת ישראל. מחוזקת, מחוברת ומצליחה".