כץ: תחנת "האומה" של הרכבת לירושלים תיקרא ע"ש יצחק נבון

נבון, שכיהן כנשיאה החמישי של מדינת ישראל, פעל במשך שנים רבות למען ירושלים ותרם רבות לעיר. זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יעמוד על 28 דקות בלבד


09:36 ,14.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

תחנת הרכבת "האומה" של קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב תיקרא ע"ש הנשיא לשעבר, יצחק נבון, שהיה איש ירושלים ומצאצאי המשפחה היהודית הוותיקה ביותר בעיר. כך החליט שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

 

השר כץ, החליט לקרוא לתחנה "האומה" ע"ש יצחק נבון, בעקבות פנייתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין ובקשת משפחת נבון. יצחק נבון, שכיהן כנשיאה החמישי של מדינת ישראל, פעל במשך שנים רבות למען ירושלים ותרם רבות לעיר. לפני קום המדינה עמד בראש מחלקה של ארגון "ההגנה" בירושלים.

 

הקמת תחנת רכבת "האומה", הממוקמת בכניסה לירושלים, סמוך לתחנה המרכזית והרכבת הקלה, מתקדמת בקצב מהיר. המבנה התחתון של התחנה, הנמצא בעומק של כ-80 מטר מתחת לפני הקרקע, הושלם. בימים אלה מבצעת רכבת ישראל עבודות גמר בתחנה הכוללים בין השאר את הנחת  הדרגנועים הארוכים, שיובילו את נוסעי הרכבת לפני הקרקע.

 

מבנה התחנה מתאפיין בטכנולוגיית בנייה חדשנית. המערך הבטיחותי של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות מחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת. בשעת חירום ישמש מבנה התחנה התחתון כמקלט אטומי.

 

מבנה התחנה התת- קרקעי מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים, באורך של 300 מטר כל אחד. הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות המכילות כל אחת 35 נוסעים. מבנה התחנה שיבנה מזכוכית, כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.

 

השר כץ ציין כי קו הרכבת המהיר לירושלים הוא הפרויקט הגדול ביותר כיום בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. הקו המחבר את השפלה עם ירושלים, ישפר את מצבה הסוציו-אקונומי של העיר ויאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה, להגיע במהירות ובנוחות לבירה.

 

פרויקט הרכבת בין תל אביב לירושלים, שעלותו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים, כולל הקמת מסילה כפולה באורך של 56 קילומטר. הרכבת העוברת דרך נתב"ג ומודיעין, תגיע עד הכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה.

 

זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יעמוד על 28 דקות בלבד, כאשר מהירות התכן תעמוד על 160 קמ"ש. בשנה הראשונה לפעילותה, תפעיל הרכבת בין תל אביב לירושלים ארבע רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות השיא. נסיעת הבכורה של הרכבת צפויה להתבצע בערב חג הפסח  2018.