מסירים חסמים ביבוא רכב אמריקאי

ישראל וארצות הברית חתמו על הסכם הבנות בנוגע למוצרי תעבורה ודגמי רכב המיוצרים על פי תקינה אמריקאית, במטרה לרתום את התעשיות בשתי המדינות לפיתוח טכנולוגיות חדשות


11:20 ,19.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל וארצות הברית חתמו על הסכם הבנות ראשון מסוגו, שנועד לצמצם חסמים בייבוא מוצרי תעבורה ודגמי רכב המיוצרים על פי תקינה אמריקאית מארצות הברית לישראל.

 

ההסכם, שנחתם בין מנהל הבטיחות האמריקאי (NHSTA) למשרד התחבורה הישראלי, יאפשר להרחיב את קשרי הגומלין בין תעשיות הרכב האמריקאיות למפעלי התעשייה הישראלים, המייצרים מוצרי תעבורה עבור שוק הרכב האמריקאי.

 

הסכם ההבנות מרחיב את שיתוף הידע והניסיון בתחומי התחבורה של ישראל וארצות הברית, מתוך מטרה לרתום את התעשיות של שתי המדינות, לפתח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, כמו למשל כלי רכב אוטונומיים, שיגבירו את בטיחות הרכב והנסיעה.

 

שיתוף המידע בין המדינות כולל בנוסף חילופי ידע בכל הקשור להגברת הבטיחות בכבישים ולהפחתת תאונות הדרכים, וכן פיתוח והטמעה של תוכניות חינוך ואכיפה לנהגים. סוכם כי משלחות מומחים מקצועיות, של שתי המדינות יערכו מפגשים, סמינרים, ומחקרים משותפים שנועדו לקדם את מזכר ההבנות שנחתם.

 

יצוין כי בשלוש השנים האחרונות החליט שר התחבורה ישראל כץ על שורה של צעדים שנועדו להגביר את התחרותיות בענף הרכב, כמו למשל אישור לייבוא רכב בתקינה אמריקאית מכל מדינות העולם. צעדים אלה, אפשרו להגדיל את מגוון דגמי הרכב המגיעים לישראל והביאו להוזלה של מחירי הרכב, בין היתר כתוצאה מהפערים בין שער היורו לדולר.

 

כץ ציין כי ענף הרכב האמריקאי הוא הגדול והמגוון ביותר בעולם ורבים מדגמי הרכב לא ניתנים לייבוא לישראל: "כבר היום ניתן לייבא דגמי רכב אמריקאים שהיו אסורים בייבוא בעבר. בעתיד הקרוב נזכה לראות מגוון רחב יותר של דגמים, שירחיבו את היצע הרכב עבור הצרכן הישראלי".

 

סמנכ"ל בכיר תנועה, אינג' אבנר פלור, מסר כי שיתוף הפעולה המתמשך בין ישראל והממשל האמריקאי איפשר בשנים האחרונות להסיר חסמים רבים בייבוא רכב מארצות הברית ולגבש חקיקה חדשה לרישוי כלי רכב שאושרה בוועדת הכלכלה. חקיקה זאת תייתר, הלכה למעשה, את מרבית החסמים שעדיין נותרו ותאפשר ייבוא של כלי רכב אמריקאים לישראל.