משרד התחבורה: הקלות בטסט לעולים, תושבים חוזרים ועובדים זרים

עולים חדשים, תושבים חוזרים ועובדים זרים פטורים ממבחן נהיגה מעשי (טסט). בנוסף: נהגים בני 40 ומעלה לא נדרשים יותר לעבור בדיקות ראייה בכל עשר שנים


12:21 ,14.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד התחבורה נמסר כי השלב הראשון של מהפכת הרישוי שיזם שר התחבורה ישראל כץ יצא לדרך. מעתה עולים חדשים, תושבים חוזרים, עובדים ותושבים זרים יוכלו לקבל לראשונה, רישיון נהיגה ישראלי קבוע, באמצעות הצגת רישיון נהיגה זר, התקף חמש שנים ומעלה. זאת, ללא כל צורך בביצוע מבחן נהיגה מעשי.   

 

התקנה מתייחסת לנהגים פרטיים המחזיקים ברישיון נהיגה זר לרכב פרטי, אופנוע או טרקטור בלבד. עד כה, נדרשו נהגים אלה לבצע מבחן שליטה מעשי (טסט), כתנאי לקבלת רישיון נהיגה ישראלי. הרישיון לעולים חדשים ותושבים חוזרים יינתן לתקופה המקבילה הניתנת לרישיון נהיגה ישראלי.

 

בנוסף לכך, מהיום לא יידרשו עובדים ותושבים זרים ומעסיקיהם, להגיע מספר פעמים בשנה לסניפי משרד הרישוי, לצורך הארכת רישיון הנהיגה שברשותם. מעתה, עובדים ותושבים הזרים יידרשו להגיע פעם אחת בלבד לסניף רישוי ויקבלו רישיון נהיגה לתקופה של חמש שנים. תוקף הרישיון יהיה כפוף לתוקף אשרת השהייה שלהם בישראל.

 

השר כץ ציין כי מדובר בשיפור שירות משמעותי שימנע מעשרות אלפי עולים חדשים, תושבים חוזרים ועובדים ותושבים זרים, להגיע למשרדי הרישוי לצורך חידוש רישיונם. "התקנה החדשה תאפשר לעולים לדלג על הבירוקרטיה ותחסוך להם זמן יקר וכסף. כולם מחויבים לסייע לקליטת העולים החדשים ולהקל על התאקלמותם בארץ, ככל הניתן", אמר השר כץ.

 

שר התחבורה הוסיף כי ההסדר החדש שהונהג לגבי העובדים הזרים, צפוי להקל בעיקר על החקלאים הנאלצים כיום להפסיק את עבודתם מספר פעמים בשנה כדי להסדיר את רישיון הנהיגה של עובדיהם הזרים.

 

בנוסף נרשמה הקלה נוספת לנהגים: נהגים שמלאו להם 40 שנה ויותר לא יידרשו לעבור בדיקות ראייה כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה. בשנים האחרונות נדרשו הנהגים לבצע בדיקות ראייה אחת לעשר שנים, מגיל 40 ואילך, במסגרת חידוש רישיון הנהיגה.

 

ביטול התקנה, המחייבת את הנהגים לבצע בדיקת ראייה אחת לעשר שנים, תחסוך לנהגים את עלות הבדיקה ואת הבירוקרטיה הכרוכה בכך. זאת, מאחר שבדיקות הראייה היוו בשנים האחרונות, תנאי לחידוש הרישיון.

 

על פי התקנות כיום, חלה חובה על רופא המטפל באדם, לדווח לרשויות המוסמכות, על כל שינוי במצב בריאותו של המטופל. זאת, מעבר לאחריותו האישית של הנהג לנהוג רק כאשר הוא כשיר רפואית לנהיגה. יצוין כי במרבית המדינות בעולם. לא מבוצעות בדיקות ראייה, כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה, ולכן הוחלט על הסרת הנטל הביורוקרטי.