משרד התחבורה על החלטת בג"צ בנושא הפרטת מבחני הנהיגה: נכבד את ההחלטה

במשרד התחבורה ציינו כי הוא ימשיך לפעול לקידום הרפורמה במערך מבחני הנהיגה המעשיים. יו"ר ההסתדרות: הניסיון של משרד התחבורה מעלה תהיות רבות


12:50 ,11.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עוד נמסר כי ממשרד התחבורה כי הוא יכבד את החלטת בג"צ ויגיש תצהיר תשובה לעתירה בתוך 60 ימים כפי שהתבקש. מהמשרד נמסר כי "המדינה הונחתה להתמקד בתשובתה בשאלת הצורך בחקיקה לשם ביצוע ההפרטה ולא בשאלת הלגיטימיות של ההפרטה לכשלעצמה".

 

משרד התחבורה ימשיך לפעול לקידום הרפורמה במערך מבחני הנהיגה המעשיים. צוות מקצועי שבחן את הנושא קבע חד משמעית כי אין שום אפשרות לספק את השירות הדרוש לתלמידים עם המערכת הקיימת וכי ביצוע מבחנים על ידי זכיינים פרטיים היא האפשרות היחידה לענות על הצרכים הקיימים של תלמידי הנהיגה.

 

יצוין כי כל ניסיונות העבר להוסיף בוחנים ולהרחיב את שעות העבודה של בוחני הנהיגה (טסטרים), לא הועילו לקיצור זמן ההמתנה לטסטים ולשיפור השירות לתלמידים.

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הגיב לפני זמן להחלטת בג"צ להוציא צו על תנאי נגד הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים. ניסנקורן אמר: "הניסיון של משרד התחבורה להעביר פעילות ליבה של המדינה לידיים פרטיות שכל מטרתן הוא רווח כספי, תוך הפיכת בוחני הנהיגה לעובדי קבלן, מעלה תהיות רבות. בהחלטתו היום, בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, קבע כי יש לבחון את החוקיות של הליך ההפרטה, ודרש מהמדינה להגיש תצהיר תוך 60 יום על מנת לנמק את המעשים שלה". 

 

עו"ד גלעד ברנע, מגיש העתירה, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי: "בית המשפט פעל בצורה נחרצת להוציא צו על תנאי ללא דיון, עובדה שמלמדת על הבעייתיות והחומרה שבמעשי שר התחבורה". ברנע אמר: "אני מעריך בזהירות המתחייבת שהדבר מעיד על התוצאות של ההליך".