נדחתה עתירה נגד סלילת כביש 16

כביש הכניסה החדש לירושלים יחבר את מחלף מוצא עם השכונות המערביות והדרומיות של העיר ויפחית את מספר כלי הרכב בכניסה לירושלים ב-30%


10:40 ,18.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בג"צ דחה את העתירה של פורום הארגונים למען יער ירושלים נגד סלילת כביש הכניסה החדש לירושלים (כביש 16), שיחבר את מחלף מוצא הנבנה בימים אלה עם השכונות המערביות והדרומיות של ירושלים.

 

בג"צ דחה את טענת פורום הארגונים על פגיעה אפשרית בערכי הטבע והנוף כתוצאה מסלילת הכביש, וקבע כי הפרויקט כדאי במספר היבטים. מבחינה תחבורתית נקבע שלכביש חשיבות גבוהה, שכן הוא מסיט אליו מספר רב של כלי רכב ופותר באופן משמעותי את בעיית הכניסה לעיר.

 

בג"צ קבע עוד, כי הכביש מייצר תועלות בטיחותיות וסביבתיות ותורם להפחתת מטרדי רעש וזיהום אויר בירושלים. כמו כן, לכביש תועלות כלכליות גדולות על אף העלות הגבוהה הנדרשת להקמתו, בשל ההחלטה על מינהורו.

 

על פי סיכום בין שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ לבין החשבת הכללית במשרד האוצר, כביש 16 יצא למכרז במהלך החודשים הקרובים ולא יאוחר מחודש מאי 2015. לדברי כץ, לוחות הזמנים להקמת הפרויקט יקוצרו באופן משמעותי ביחס למקובל בפרויקטים של הסקטור הפרטי (ppp). הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת נתיבי ישראל.

 

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה את התוכנית לסלילת כביש 16 בתחילת 2014 והכביש הוכרז כפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית.

 

בדיקת כדאיות כלכלית שבחנה את התועלות של הפרויקט מצביעה כי הכביש צפוי לחסוך למשק הישראלי כ-100 מיליון שקל בשנה הראשונה לפתיחתו ובשנים שלאחר מכן צפוי החיסכון לגדול ל-400 מיליון שקל בשנה בזמן ובהוצאות התפעול של כלי הרכב.

 

מהבדיקה הכלכלית עולה עוד כי הכביש החדש צפוי להפחית את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים דרך הכניסה המערבית (גינות סחרוב) בכ-30% - כאלף כלי רכב בשעה בשעות השיא לכל כיוון.

 

כביש 16 יעבור ברובו במנהרות ויהווה כניסה חדשה ומהירה למתחמי התעסוקה והמסחר של העיר. הכביש יכלול שני נתיבים, בני שלושה מסלולים כל אחד, ממחלף מוצא המוקם בימים אלה ועד לגבעת מרדכי שבדרום העיר. אורכו של הכביש יהיה כחמישה ק"מ והוא יכלול שתי מנהרות כפולות, באורך של 1.5 ק"מ כל אחת, שבעה גשרים ושני מחלפים. הכביש יאפשר גם גישה מהירה לאזור התעסוקה בגבעת שאול.

 

השר כץ, החליט לקרוא לכניסה החדשה לירושלים על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל.