נתיבי ישראל: הושלם מבצע הנדסי מורכב בכביש 77

במסגרת פרויקט הקמת מחלפים בכביש וביטול הרמזורים בין מחלף גולני למחלף המוביל הונפו והורכבו קורות כבדות של גשר מחלף הושעיה החדש בהשקעה של כ-360 מיליון שקל


14:13 ,25.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מעדכנים כי אמש (24.5) הושלם מבצע הרכבת קורות הגשר במחלף הושעיה החדש. המבצע ההנדסי המורכב התבצע בשעות הלילה, בכדי לא להפריע לתנועה.

 

במבצע ההנדסי הונפו 8 קורות במשקל של 50 טון כל אחת באמצעות מנופים, מעל הכביש והתחברו לחלקו של הגשר שכבר הושלם. גשר מחלף הושעיה המוקם בימים אלה בשיטת קורות טרומיות דרוכות, משתרע לאורך של כ-50 מטרים, רוחבו 13 מטרים והוא מתנשא לגובה של כ-8 מטרים מעל כביש 77. ההקמה המסיבית כללה 3 נציבים-תומכים, במרחק של כ-25 מטרים ביניהם. בהקמת הגשר עד שלב זה, נעשה שימוש בכ-1,000 מ"ק בטון.

 

הקמת מחלף הושעיה הינו חלק מפרויקט חברת נתיבי ישראל להקמת ארבעה מחלפים חדשים ב: טורעאן, הושעיה, בית רימון וציפורית, שיבטלו את הצמתים המרומזרים לאורך כביש 77 בין מחלף גולני למחלף המוביל. מחלף הושעיה יבטל את הרמזור הקיים בצומת ואת הפניות שמאלה ובכך יאפשר השתלבות בטוחה ומהירה בכביש 77 וכניסות ויציאות בטוחות ליישוב. המחלף מוקם בתוואי עבודה המשתרע לאורך של כ-2 ק"מ, והוא יכלול: גשר, רמפות עלייה וירידה, דרכים ייעודיות חדשות לשימוש החקלאים והעתקת תשתיות. בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בשלב התכנון ויתבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע ועצי האלון בסביבה.

 

צחי שטרסר, מנהל מרחב צפון בחטיבת ההנדסה של חברת נתיבי ישראל: "מדובר במבצע הנדסי מורכב אשר התבצע מעל כביש ראשי פעיל, והסתיים בהצלחה, כבר משעות הבוקר משתמשי הדרך יכולים לראות את קורות הגשר, שבקרוב ישתלב במחלף החדש".

 

שטרסר הוסיף כי "לפרויקט המחלפים בכביש 77 חשיבות אסטרטגית בהשלמת חיבור הפריפריה למרכז, כביש 77 מהווה את הזרוע המזרחית של כביש 6 המוארך בימים אלה עד כביש 70 (תל קשיש). במקביל להקמת המחלפים, החל פרויקט נוסף להקמת מחלף מערכתי שיהווה תחליף לצומת רמת ישי המרומזר היום. כאשר כביש 77 המתחבר לצומת רמת ישי הקיים, יוארך עד צומת התשבי וכביש 722 יהפוך לכביש אזורי. כמו כן, בקרוב יחל פרויקט שדרוג והרחבת כביש 79, בקטע שבין מחלף הסוללים לצומת נצרת ועד לכיכר ריינה, אשר יורחב לכביש דו נתיבי דו מסלולי ובמרכזו תישמר רצועת דרך לרכבת הקלה המתוכננת בין חיפה לנצרת".