קטע נוסף של כביש 6 דרום מלהבים לקיה יפתח הלילה לתנועה

המקטע הוא באורך של 7 ק"מ, שלאורכו ארבעה גשרים המאפשרים מעבר מטיילים ורכבי כיבוי אש בין צידי היער. בהקמת הקטע הושקעו 250 מיליון שקל


14:27 ,14.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

היום בלילה (בין חמישי לשישי) יפתח לתנועה קטע חדש של כביש 6 דרום, ממחלף להבים, דרך יער להב ועד מחלף לקיה. כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ.

 

מדובר בקטע כביש באורך של 7 ק"מ שהוקם על ידי חברת חוצה ישראל. לאורך הכביש הוקמו ארבעה גשרים המאפשרים מעבר מטיילים ורכבי כיבוי אש בין שני צידי היער. בהקמת קטע הכביש החדש הושקעו כ-250 מיליון שקל. הנסיעה בקטע הכביש החדש תהיה ללא תשלום.

 

במסגרת הפרויקט הוקם מחלף המחבר את יישובי מזרח לכיש לכביש 6, ומאפשר ירידה ועלייה מכביש חוצה ישראל לישוב הבדואי לקיה. סלילת קטע הכביש בוצעה תוך הקפדה יתרה של שמירת נוף יערות קק"ל וערכי הטבע שבמקום.

 

קטע הכביש החדש נמצא בסמוך לישוב להבים ומאפשר לתושבי האזור חיבור מהיר לכביש 6, מבלי להזדקק כלל לצומת להבים, הקיימת על כביש 40. מדובר בקטע השלישי של כביש 6 דרום שנפתח, לאחר שבחודשים האחרונים נפתחו לתנועה המחלפים: קמה, דבירה, רהט ולהבים.

 

שר התחבורה ציין כי פתיחת קטע נוסף של כביש 6 מבוצעת במסגרת פרויקט נתיבי ישראל של משרד התחבורה, שנועד לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ. הוא הוסיף שהקטע האחרון של כביש 6 דרום, בין מחלף לקיה לשוקת, צפוי להיפתח בחודשים הקרובים, ובכך תושלם נסיעה ישירה וללא רמזורים, בשני הכיוונים, בין צומת שוקת בדרום לבין יוקנעם בצפון.