ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו את מנהרות הראל

המנהרות יבטלו את העלייה המיתולוגית לקסטל. זאת במסגרת שדרוג כביש מספר 1 בין שער הגיא לירושלים. בשלב ראשון ייפתחו לתנועה שני נתיבים מתוך שלושה


14:17 ,19.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנכו היום (יום חמישי) את מנהרות הראל, שיבטלו את העלייה המיתולוגית לקסטל. זאת במסגרת שדרוג כביש מספר 1 בין שער הגיא לירושלים.

 

בשלב הראשון ייפתחו לתנועה במנהרות הראל ובגשר מוצא החדש שני נתיבים מתוך שלושה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות, ייפתחו לתנועה שלושת הנתיבים של המנהרות, הגשרים והכביש החדש ותורגש הקלה משמעותית בזרימת התנועה בדרך לירושלים וממנה.

 

השר כץ התייחס לחילופי השלטון מחר בארצות הברית: "ירושלים היתה ותהיה לתמיד בירתנו האחת, המאוחדת והנצחית. כיום, במלאת 50 שנה לשחרור ואיחוד העיר, צריך להרחיב ולחזק את ירושלים ולהבטיח את צביונה הלאומי. אנחנו מצפים מהנשיא הנבחר, דונאלד טראמפ, לממש את התחייבותו ולאחר כניסתו לתפקידו מחר להעביר את השגרירות לירושלים".

 

השר כץ הוסיף כי גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16, המקודם בימים אלה על ידי משרד התחבורה, ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה, שתחבר את בירת ישראל לגוש דן, בתוך 28 דקות. בנוסף לכך, משודרג כביש 38 משער הגיא לבית שמש והישובים שמסביבה. לדבריו, הכביש יתרום לפיתוח בית שמש ולקשר שלה עם ירושלים.

 

בנוסף השר כץ הודה ללוחמי חטיבת הראל: "אנחנו כאן כי אתם נלחמתם במלחמת השחרור ופרצתם את הדרך לירושלים אנחנו חייבים לכם ומחויבים למורשת אותה יצרתם בדם".

 

החל ממחר (יום שישי), מהשעה 10 בבוקר, התנועה מירושלים לתל אביב ובכיוון ההפוך תתבצע דרך צמד מנהרות, באורך של כ-850 מטר כל אחת, שנחצבו בהר מתחת לרכס הראל. במקביל יפתח לתנועה גם גשר מוצא הדרומי, שיבטל את סיבוב מוצא המסוכן. הגשר המקביל (הצפוני) מירושלים לתל אביב נפתח לתנועה לפני מספר חודשים. מדובר בשני גשרים מקבילים באורך של כ-900 מטר כל אחד, החולפים מעל עמק מוצא.

 

 

בטקס שהתקיים הבוקר בכניסה למנהרות השתתפו בין השאר מנכ"ל חברת חוצה ישראל, ניסים פרץ יו"ר דירקטוריון החברה עודד שמיר ותיקי, לוחמי חטיבת הראל שהשתתפו בקרבות להבקעת פרוזדור ירושלים ועובדי החברה שבצעה את הפרויקט.