רכבת ישראל: הונחה אבן הפינה לפרויקט 'קשת מודיעין'

זאת במעמד שר התחבורה, ראש עיריית מודיעין ומנכ"ל רכבת ישראל. הפרויקט צפוי לחבר את העיר מודיעין אל הקו המהיר לירושלים בכ-17 דקות נסיעה


14:08 ,14.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

היום נערך טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט 'קשת מודיעין', הכולל מסילת רכבת המחברת את העיר מודיעין אל הקו המהיר לירושלים. הטקס נערך באתר העבודות ונכחו בו שר התחבורה ישראל כ"ץ, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון ומכובדים נוספים.

 

רכבת ישראל מבצעת את פרויקט מסילת "קשת מודיעין", ומקימה תשתית חיבור מסילתי באורך של כ-2.5 ק"מ בין תחנות הרכבת במודיעין לקו המהיר לירושלים. הפרויקט, בתקציב כולל של כ-330 מיליון שקלים צפוי להסתיים ברבעון האחרון של שנת 2019.

 

חיבור העיר מודיעין לקו המהיר לירושלים צפוי לשפר משמעותית את השירות הניתן לתושבי העיר, כאשר תדירות רכבות הנוסעים בקו מודיעין - ירושלים האומה צפוי להיות 2 רכבות לכל כיוון בשעות שיא בזמן נסיעה של כ-17 דקות בין תחנת פאתי מודיעין לתחנת האומה.

 

במסגרת הפרויקט תבוצענה עבודות הכוללות שדרוג והרחבת תחנת הרכבת "פאתי מודיעין", גשר הולכי רגל וחניון חדש בסמיכות לכביש 431 (מדרום לתחנת פאתי מודיעין) . כמו כן תבוצענה עבודות  תשתית להקמת גשרי רכבת, הקמת קירות תומכים, הנחת מבנה תחתון למסילה, הקמת מערכות נדרשות במעבר תת קרקעי, עבודות שיקום נופי ועוד.

 

לדברי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ: "מדובר על פרויקט שתוכנן ונדון זה מכבר ולא קוּדם. כשנכנסתי לתפקידי לפני כשמונה שנים, הנענו מחדש את הפרויקט. בנוסף, הנחיתי להוציא לפועל את הקמת המסילה שתחבר בין ראשון לציון ובין הקו המהיר לירושלים. מדובר על מיזם שיש בו חשיבות רבה ביום יום בחשיבות של חיבור מודיעין לירושלים ולאזור גוש דן".

 

לדברי שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל: "פרויקט קשת מודיעין, היוצר חיבור מסילתי בין מודיעין ובין קו  הרכבת המהירה לירושלים יאפשר נגישות רכבת אמיתית בין מודיעין וירושלים. אנו גאים לקדם את הפרויקט, ויותר מכך להעניק שרות לתושבי האזור. אני נחוש לעשות כל שנדרש כדי שלקוחות הרכבת ימשיכו ליהנות מהדרך".