מבצע לוגיסטי לשינוע המשחתת האמריקאית USS Fitzgerald

המשחתת נפגעה קשות בהתנגשות קטלנית עם אניית המכולה ACX Crystal המופעלת ידי חברת NYK היפנית. התאונה ארעה ב -17 ביוני והביאה למותם של שבעה אנשי צוות מהמשחתת


10:12 ,28.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הלוגיסטיקה Patriot Shipping מיוסטון ארה״ב, זכתה בחוזה להעברת המשחתת האמריקאית USS Fitzgerald מיפן למיסיסיפי בארה״ב לתיקונים. היקף החוזה נאמד בכ- 3.1 מיליון דולר. שינוע המשחתת צפוי להסתיים עד נובמבר 2017, על פי הצי האמריקני.

 

נזכיר כי USS Fitzgerald נפגעה קשות בהתנגשות קטלנית עם אניית המכולה ACX Crystal  המופעלת ידי חברת NYK היפנית. התאונה ארעה ב -17 ביוני והביאה למותם של שבעה אנשי צוות מהמשחתת.

 

במהלך חקירת הארוע לפני מספר שבועות, הודיע ​​חיל הים האמריקאי כי ניתן היה למנוע את ההתנגשות. ולאור כך, מפקד משחתת הטילים, יחד עם שני קצינים בכירים, הודחו מתפקידם ושוחררו מהשירות.

 

ובהודעה נפרדת, הצי האמריקני הודיע ​​כי אותרו שרידי כל עשרת המלחים שהוגדרו נעדרים בעקבות התנגשות נוספת שארעה בין המשחתת מונחית הטילים USS John McCain ומכלית נפט Alnic MC ב -21 באוגוסט. תקרית זו, שהתרחשה בזמן שהספינות הפליגו מזרחית למצרי מלאקה וסינגפור, היא הרביעית השנה בה היה מעורבת ספינה של חיל הים האמריקאי, וחודשיים בלבד מלבד ההתנגשות של USS Fitzgerald.

 

כתוצאה מריבוי התאונות הימיות השנה הוחלט בצי האמריקאי לבצע הערכה מבצעית על פני כל הציים של חיל הים האמריקאי. זאת בכדי להעריך את המצב והגורמים המתמשכים שהביאו לאירועים. הבדיקה צריכה להסתיים עד אוגוסט 2018.