בית המשפט הורה לסיים הערב את השביתה בנמלים

בית הדין הארצי לעבודה הורה הערב להסתדרות לפעול לסיום השביתה, עוד הערב (ג׳) עד השעה 22:00. ״השביתה שלפנינו הינה שביתה פראית ושלא כדין ולפיכך ראוי להיעתר לבקשה למתן הצווים הדחופים״


20:02 ,21.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון דחוף שנערך הערב נעתר בית הדין הארצי לעבודה לצווים הדחופים שהגישו הנהלות הנמלים והתאחדות התעשיינים והורה על צו מניעה מיידי לשביתה הפראית שפרצה הבוקר בנמלי ישראל. 

 

כבוד השופט פליטמן כתב בהחלטתו: ״לפנינו בקשות למתן צווים דחופים להפסקת השביתה שפרצה ללא התראה והודעה מוקדמת היום בסביבות השעה 10:00 באופן מתואם בנמלי חיפה ואשדוד. על פי החלטתנו מיום 23.3.2014 אסרנו על ההסתדרות להשבית את נמלי אשדוד וחיפה והורינו לעובדי הנמלים להמשיך כרגיל בעבודה מלאה, תקינה וסדירה.

 

״משאלה הם הדברים, וכל עוד לא ניתן צו אחר, אזי השביתה שלפנינו הינה שביתה פראית ושלא כדין ולפיכך ראוי להיעתר לבקשה למתן הצווים הדחופים.

 

״לאור האמור, ניתן בזאת צו המורה להסתדרות לגרום לכך כי עד לשעה 22:00 היום, העבודה בשני בנמלים תחזור למתכונתה הרגילה באופן שתתבצע בנמלים עבודה מלאה, תקינה וסדירה כפי שהיו הדברים טרם פרוץ השביתה. על ההסתדרות להפעיל את מרותה הארגונית על העובדים וועדי העובדים בנמלים לפעול על פי האמור לעיל, ועל עובדי הנמלים להמשיך ולעבוד כרגיל בעבודה מלאה, תקינה וסדירה.

 

אין מקום כי נתייחס בדיון שבפנינו לעניין מועד הדיון בבקשת ההסתדרות לשבות כמבוקש על ידה ביום 16.3.2017״.

 

השופט פליטמן חתם את החלטתו והורה כי הצדדים ינהלו בינהם מו״מ לגבי העניינים שביניהם שנשארו שנויים במחלוקת.

 

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש התייחס להחלטת בית המשפט ואמר כי הוא ״מקוה שהעובדים יכבדו את החלטת בית הדין הארצי לעבודה ויחזרו לעבודה סדירה בנמלים כבר הלילה, קיום העובדים את החלטת בית המשפט הוא תנאי יסודי ליחסי עבודה תקינים ומוסדרים במשק ואני מקווה כי כך ינהגו העובדים״