דיון בבית הדין לעבודה בנושא זכות השביתה

שר התחבורה הגיע באופן בלתי צפוי לבית הדין בנושא זכות השביתה בנמלים והביע בלשכת השופט את התנגדותה של המדינה לאפשר להסתדרות לשבות, וזאת בהתאם לסיכומים שנערכו עמה. עו"ד ההסתדרות הלאומית: מכבדים את זכות השביתה אך עלינו להוביל


15:43 ,02.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

כזכור, לאחר העיצומים הפראיים שנקטו עובדי נמל אשדוד לפני שבוע וחצי ולאחר שאבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות הכללית, התחייב כי העובדים יחזרו לעבודה במתכונת מלאה בהקדם האפשרי, הסכים בית הדין לעבודה להקדים את הדיון בזכות השביתה וקבע את תאריך הדיון להיום, 2 באפריל.

 

הדיון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים החל בשעה עשר בבוקר אך טרם הסתיים. ככל הידוע, החלטת השופטים תינתן בשעה הקרובה.  

 

למערכת port2port נודע כי שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הגיע לבית הדין והצהיר בלשכת השופט ובנוכחות עורכי דין של הצדדים על עמדתה של המדינה בנושא זכות השביתה. ככל הנראה, פרקליטות המדינה הזעיקה את שר התחבורה על מנת שיטיל את כובד משקלו ויביע את התנגדות  המדינה לזכות השביתה בנמלים, וזאת בהתאם להסכמים שנחתמו בעבר עם ההסתדרות הכללית.

 

נציין כי הסתדרות העובדים הלאומית הגישה לפני כשבוע בקשה להצטרף כצד בבקשה בדיון לזכות השביתה, שכן, לטענתה, היא מייצגת למעלה מ-50 אחוז מהעובדים בנמל אשדוד, ובקשתה נענתה.

 

עו"ד פז מוזר, אשר מייצג את הסתדרות העובדים הלאומית, ציין בדיון כי ההסתדרות הלאומית מכבדת את זכות השביתה, והיא מעוניינת לתת לעובדים לשבות עבור מטרות צודקות, אך ציין כי הארגון שאמור להוביל את השביתה הינו הסתדרות העובדים הלאומית אשר נבחרה כארגון של עובדי נמל אשדוד. עו"ד מוזר הוסיף כי ייתכן וההסתדרות הלאומית תוכל להשיג במסגרת משא ומתן שהכללית לא מצליחה להשיג.

 

נציין כי מחוץ לבית הדין מתכנסים עשרות עובדי נמל שהגיעו מנמל חיפה ומנמל אשדוד על מנת להפגין ברבים את רצונם לקבל את זכות השביתה בנמלים.