התאחדות התעשיינים עתרה נגד שביתת עובדי הנמלים

ההתאחדות מבקשת מבית הדין להורות לעובדי נמל אשדוד ונמל חיפה לשוב באופן מיידי לעבודתם הסדירה. גם הנהלת נמל אשדוד הגישה בקשה לבית הדין הארצי לעבודה


14:00 ,21.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים הגישה לפני שעה קלה לבית הדין הארצי בירושלים, בקשה למתן צו מניעה דחוף נגד השביתה הפרועה והבלתי חוקית של עובדי הנמלים.

 

בבקשה לצו, ההתאחדות מבקשת מבית הדין להורות לעובדי נמל אשדוד ונמל חיפה לשוב באופן מיידי לעבודתם הסדירה, לא לשבש את העבודה ולא לקיים שביתה או עיצומים מכל סוג שהוא.

 

כמו כן מבקשת ההתאחדות מבית המשפט להורות למדינה ולהסתדרות הכללית לנהל החל מהיום, וללא כל דיחוי, מו"מ רציף ואינטנסיבי במטרה למצוא פתרון למשבר, תחת חסות בית הדין.

 

התאחדות התעשיינים טוענת כי הנזק שנגרם לכלכלת ישראל ולמשק כולו, הנו אדיר ממדים, ועלותו מוערכת במאות מיליוני שקלים, לו תימשך השביתה. "שביתת עובדי הנמלים פוגעת, לעיתים באופן בלתי הפיך, בפעילות הסחר של מדינת ישראל, כולל סחר החוץ של ישראל, ומשפיעה בצורה ניכרת על היצוא ועל היבוא של הסחורות, על כל המשתמע מכך".  

 

התאחדות התעשיינים אף הגישה הערכת עלות הנזק למגזר העסקי בשל השביתה בנמלי הים. על פי הערכת התעשיינים, ההפסד הכספי הישיר למגזר העסקי בגין שביתה בת שבוע נאמד בכ-442 מיליון שקל במונחי פדיון, כאשר הנזק הולך וגובר ככל שהשביתה מתמשכת. כך, כבר ביום השלישי לשביתה צפוי הנזק היומי להגיע לכ-60 מיליון שקל וככל שהשביתה תימשך יעלה גם הנזק היומי למשק. במונחי תוצר, נאמד ההפסד למגזר העסקי בגין שביתה בת שבוע בכ-265 מיליון שקל. כך, בתום עשרה ימי שביתה, עלול הנזק הישיר למגזר העסקי כולו להסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל במונחי פדיון.

 

נמל אשדוד: ההסתדרות והעובדים עשו דין לעצמם

 

הנהלת חברת נמל אשדוד הגישה כעת לבית הארצי האזורי לעבודה בקשה להוצאת צו מניעה להפסקת השביתה הפראית שהחלה הבוקר בנמל. מהנהלת נמל אשדוד נמסר כי בית הדין הארצי לעבודה קבע דיון בשעה 17:00.

 

הנהלת הנמל טוענת בבקשה שהוגשה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט משה פלייטמן, כי ההסתדרות והעובדים המיוצגים על ידם, עשו דין לעצמם והפרו פסקי דין המונעים נקיטת אמצעים ארגוניים, לרבות שביתה.

 

בבקשה מדגישה הנהלה הנמל כי ״מדובר בהתנהגות בלתי חוקית, בריונית, ארגונית מתוכננת ומתואמת בין כל העובדים, שכל תכליתה חתירה תחת עקרונות היסוד של מערכת המשפט, הפרת צווים שיפוטיים, זלזול וביזוי מערכת המשפט, וכל זאת תוך גרימת נזק אדיר כספי ותדמיתי לנמל אשדוד, ללקוחותיו ולמדינה״.

 

בבקשה צויין עוד כי הנזק הישיר לחברת נמל אשדוד משביתה נאמד בסכום של למעלה מ-4 מיליון שקל ליום. נדגיש כי הנזק הכלכלי ללקוחות הנמל ולמדינה מהשבתת הנמל, רגע לפני חג הפסח, הוא גדול לאין שיעור.