התעשייה האווירית חשפה מערכת רובוטית לניהול מערך המכולות בנמלים

המערכת מיועדת לניהול מהפכני מבחינת ההשלכות על שטחי האיחסון והתפעול בנמל, כשהמכולות מועמסות על עגלות רובוטיות, מספקת פיקוח שוטף וירוקה מבחינת פליטת מזהמים וקיימות


12:59 ,02.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

התעשייה האווירית חשפה מערכת רובוטית חדשנית לניהול שטחי אחסנת מכולות בנמלי הים.

 

המערכת הנקראת Robotic Container Management & Storage System (RCMS), מיועדת לניהול יעיל ומהפכני בתפיסתו ובהשלכותיו של שטחי האיחסון ותפעול המכולות בנמל. המערכת מאפשרת גישה חופשית ומהירה למכולות ופיזורן היעיל בשטחי האיחסון. המכולות מועמסות על גבי עגלות רובוטיות, הנעות בתוך בניין באמצעות מעליות. מערכת שליטה ובקרה ייחודית ומתקדמת, העושה שימוש באלגוריתמים שפותחו בתעשייה האווירית, מספקת פיקוח שוטף אוטומטי ומאפשרת שינויי קונפיגורציה בהתאם לצרכים.

 

עם הגידול בתנועת המכולות בעולם ניצבים נמלי הים בפני אתגרים הדורשים טיפול בכמות הולכת וגוברת של מכולות בשטחי איחסון מצומצמים, לצד כוח אדם ומיכון מוגבלים בהיקפם, המובילים לקצב עבודה שאינו תואם את דרישות השוק.

 

הכנסת מערכת RCMS לשימוש תאפשר את הגברת היעילות התפעולית וחיסכון כספי משמעותי: צמצום של כ-57% בהיקף שטחי האיחסון בנמל, לרבות הקטנת הצורך בייבוש הים בתהליך הקמת או הרחבת הנמל, והגברת קצב הפריקה והטעינה של המכולות בסדר גודל של פי 1.5 מהמצב הקיים היום בעולם.

 

ההתייעלות נובעת גם מהאפשרות לביטול פעולת ה-shuffling של המכולה, הנוגסת ברווחי הנמל ומעכבת את תהליך הטיפול במכולות.

 

המערכת הינה ירוקה  במהותה ועונה על צרכים ומגמות בכל הקשור לאיכות סביבה (הפחתת פליטת גזי חממה), קיימות, ואחריות חברתית - הגברת שקיפות בניהול מטענים ושיפור הטיפול בשרשרת האספקה.

 

מערכת ה-RCMS הינה פיתוח נוסף במסגרת משפחת המוצרים הרובוטיים ההולכת וגדלה של התעשייה האווירית, המתמקדת בשנים האחרונות באיזרוח של טכנולוגיות ביטחוניות ויישומן בשווקים האזרחיים. פיתוחים נוספים שהציגה החברה בשנים האחרונות בתחומים הללו, כוללים את ה-TaxiBot, רובוט לגרירת מטוסים, ואת אב הטיפוס למערכת ה-Skytran, מערכת תעבורה עילית המבוססת על טכנולוגיית רחיפה מגנטית.

 

"הפעילות באירופה מהווה אבן דרך משמעותית בפרויקט הפתרון הרובוטי לניהול שטחי אחסנה של מכולות בפרט, ובפעילות הרובוטיקה האזרחית של החברה בכלל", אומר רן ברייר, מנהל הרובוטיקה האזרחית בתעשייה האווירית, "זוהי מערכת מהפכנית, שיכולה לייצר שינוי משמעותי עבור נמלים רבים ואף להשפיע על כלל תפיסות השינוע והאחסנה הנהוגות בעולם. לשימוש במערכת יש גם היבטים בתחום הקיימות והאחריות הסביבתית, כמו ניהול אנרגטי יעיל, הפחתת פליטת גזי חממה, הגדלת האחריות בשרשרת האספקה ועוד".

 

יצוין כי התעשייה האווירית זכתה לאחרונה בחוזה מטעם תוכנית האיחוד האירופאי Horizon 200 ותוביל טכנולוגית קונסורציום הכולל עשר חברות נמלי מכולות ומוסדות מחקר אקדמיים מובילים בתחומם מרחבי אירופה.