אבינועם שושן התפטר מתפקיד יו"ר ועד התפעול בנמל אשדוד

ההתפטרות באה בד בבד עם פתיחת שביתה פראית בנמלים הערב (ד'). הסיבה הרשמית: "מניעים אישיים"


18:23 ,27.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ועד התפעול בנמל אשדוד אבינועם שושן התפטר היום (ד') במפתיע מתפקידו.

 

בהודעה שהוציא הוועד נמק שושן שההתפטרות היא ממניעים אישיים.

 

שושן החליף את יו"ר הוועד באשדוד אלון חסן, שנעצר בחודש מאי 2014 בעקבות חקירת פרשת השחיתות בנמל.  בחודש דצמבר הודיע שחסן שלא ייגש לבחירות לוועד הטכני ושושן החליפו כיו"ר ועדי הנמל.

 

מאז הוא ידע מאבקים לרוב, הן עם הנהלת חברת הנמל והן עם גורמים ממשלתיים, כמו רשות החברות הממשלתיות. 

 

בחודש יוני נאלצה הנהלת הנמל לפנות לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בדרישה לפסול את נציגי ועד העובדים במכרז לקבלת סוורים חדשים ולאפשר את המשך המכרז. זאת לאחר שהגיעה למסקנה שנציגי הוועד בוועדות הינם נגועים בניגוד עניינים ממשי ומובהק, שמחייב את ביטול כלל ציוני הוועדה, ולהורות על פסילת נציגי הוועדים, ביניהם שושן בסופו של דבר, בוטלו הוועדות והוקמו אחרות.

 

בחודש יולי החליטה הנהלת הנמל, במהלך בירור משמעותי, לרשום נשיפה ואזהרה חמורה בתיקו האישי של שושן, בעקבות אחריותו של שושן לשביתה פראית ובלתי חוקית שהתקיימה בנמל ביום השני למבצע "צוק איתן", לאחר שנתן הוראה לעובדים לנטוש את הנמל. שושן להשעות את שושן מעבודתו באופן מידי. לאחר החזרתו לעבודה, 

 

בחודש אוגוסט האשים שושן את מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב בשיתוק מערכות בנמל בשל מאבקים פוליטיים, לדבריו. שושן כתב ליוגב והצביע על העובדה שתפקידי מפתח בנמל אינם מאויישים בשל מאבקים פוליטיים בין יוגב לבין שר התחבורה ישראל כץ ובשל סחבת מכוונת ומיותרת בה נוקט, לדבריו, יוגב.

 

שושן האשים את יוגב כי לנמל אין מנכ"ל קבוע, יו"ר דירקטוריון וקוורום דירקטוריון, מצב הנמשך עד עתה. שושן הודיע ליוגב כי הוא יישא בכל האחריות לנזקים שנגרמים וייגרמו כתוצאה משיתוק המערכות בנמל.

 

הנהלת חברת נמל אשדוד לא מסרה תגובה לדברים.