אשדוד: הופסקו עבודות פריקת קרונות הרכבת, ההנהלה פנתה לבית הדין

לאחר שנפרק קרון רכבת אחת מהאנייה עזבו עובדי נמל אשדוד את הרציף באופן פתאומי ועבודות הפריקה נפסקו. הנהלת נמל אשדוד: הוראה ישירה מההסתדרות. אבי אדרי: ברגע ששמעתי שעובדים של תעבורה עובדים שם הוריתי לעצור


13:48 ,19.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

למערכת port2port נודע כי הופסקו עבודות הפריקה של אניית Normed Antwerp אשר החלה הבוקר לפרוק את הקרונות הדו-קומתיים של רכבת ישראל.

 

חברת נמל אשדוד פנתה בעקבות הפסקת העבודה – שלטענתה נעשתה בהוראה ישירה של אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות – לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה להוציא צווים על ביזיון בית הדין בגין בזיון בית המשפט.

 

מסיבה שאינה ידועה, העובדים עזבו את הרציף באופן פתאומי, זאת לאחר שמהאנייה נפרד קרון אחד בלבד. למרות שפעילות הפריקה נעשית על ידי צוות האנייה והמנופים שעליה נאסר על האנייה להמשיך בפריקת הקרונות ללא נוכחות עובדי הנמל.

 

נציין כי מהלך זה מפר הוראה של בית הדין לעבודה מלפני שבועיים - שאסר על ועד העובדים לנקוט בעיצומים נגד האנייה.

 

מהנהלת חברת נמל אשדוד נמסר כי בתגובה לצעדי העובדים הבוקר החליטה הנהלת נמל אשדוד לפנות לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה להוצאת צווים לאחר שבהוראת ההסתדרות הכללית הופסקה לפני שעה, באופן פראי, פריקת אניית הקרונות בנמל, זאת בניגוד לצו שהוציא לפני חג הפסח בית הדין לעבודה בבאר שבע.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי "פריקת האנייה על ידי עובדי התפעול בנמל החלה הבוקר כמתוכנן, על פי התור התפעולי, והופסקה לאחר זמן קצר בהוראת מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אבי אדרי.

 

בעקבות הפסקת העבודה הפראית החליטה הנהלת הנמל לפנות באופן מיידי לבית הדין האזורי בבאר שבע בבקשה להוציא צווים על ביזיון בית הדין בגין בזיון בית המשפט.

 

מנמל אשדוד נמסר עוד כי ״הפסקת עבודת פריקת אניית הקרונות היא התנהלות פיראטית חמורה של ההסתדרות וועדי העובדים. לא יעלה על הדעת שיו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, יפעל בניגוד להחלטות בית המשפט ויוביל את השבתת העבודה בנמל ויגרום לנזקים כספיים עצומים״.

 

בשיחה שערכה מערכת port2port עם אבי אדרי הוא ציין כי מועצת הייצור של חברת הנמל התכנסה רק הבוקר בשעה 11 על מנת להחליט איזה תקן יפרוק את הנמל, וזאת לאחר שהאנייה כבר נכנסה לנמל בשעות הבוקר המוקדמות - זאת לאחר ששלושה שבועות ממתינים בנמל להגעת האנייה. בנוסף, ציין אדרי כי גילה שעובדי חברת תעבורה הם אלה שמסייעים בפריקה של הקרונות – ולא עובדי הנמל – למעט מנהל העבודה שהינו עובד נמל, ולכן הורה לעובדים לעזוב מיד את העבודה.

 

אבי אדרי: "ברגע ששמעתי שעובדים של חברת תעבורה עובדים על האנייה הוריתי למנהל העבודה  לעצור את העבודה. זו הוראה שנעשית בניגוד להחלטת בית הדין שציין כי הצוות של הפריקה צריך להיות של הנמל, ומבחינתי זה חצייה של קו אדום".

 

אדרי הוסיף כי הוא מוכן להתייצב בפני בית הדין בדיון על ביזיון ולהוכיח לשופט כי לא נעשתה הפרה של הוראת בית הדין.