אשדוד: קציני הים משבשים כניסת אניית הענק YM Winner

בית הדין נענה לפניית הנהלת חברת נמל אשדוד, התאחדות התעשיינים ולשכת הספנות והוציא צו זמני המורה לאיגוד קציני הים להפעיל את הגוררת "קיסריה" ולאפשר את עגינתה של אניית הענק שממתינה מחוץ לנמל


10:27 ,11.06.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת חברת נמל אשדוד פנתה הבוקר (יום ראשון ה-11 ביוני 2017), באמצעות עו"ד יעקב מלשקיביץ' ממשרד עו"ד פיינברג ושות', לבית הדין האזורי בבאר שבע בבקשה להוצאת צו מניעה ומתן סעדים משפטיים בהולים כנגד קציני מחלקת ים והאיגוד הארצי לקציני הים בהסתדרות אשר מנעו הלילה את כניסתה של אניית הענק YM Winner, אניית אחות לאניית YM World אשר פקדה בשבוע שעבר את נמל אשדוד, לפריקת מכולות ברציפי הנמל. לבקשה של הנהלת נמל אשדוד שותפים גם התאחדות התעשיינים ולשכת הספנות הישראלית.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כעת כי בית הדין הארצי לעבודה קיבל את בקשת הנהלת נמל אשדוד, התאחדות התעשיינים ולשכת הספנות, והציא צו זמני המורה לאיגוד הארצי לקציני ים להפעיל באופן מיידי את הגוררת 'קיסריה', ולאפשר את עגינתה ברציפי נמל אשדוד של אניית הענק YM Winner. החלטת בית הדין ניתנה בהרכב של שלושה שופטים. 

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי איגוד קציני הים בהסתדרות השבית הלילה את פעילותה של הגוררת "קיסריה" אשר הוזמנה לנמל אשדוד בכדי לסייע בכניסתה של אוניית הענק YM Winner שעל סיפונה למעלה מ-14,000 TEU מכולות. האנייה הגדולה היתה אמורה להיכנס לעגינה ברציפי הנמל סמוך לשעה 02:00, אבל השבתת שירותי הגוררת מנעו זאת. יש לציין כי הגוררת "קיסריה" הועסקה על ידי נמל אשדוד לכל אורך שנת 2016 ואף הועסקה על ידי הנמל בשבוע שעבר כאשר אוניית הענק Yang Ming הגיעה לרציפי נמל אשדוד.

 

בבקשה שהגישה הנהלת הנמל נכתב כי "בקשה זו מוגשת בעקבות צעדים בריוניים הננקטים על ידי האיגוד הארצי לקציני ים, תוך הפעלה אלימה ועבריינית של כוחו הארגוני, במטרה למנוע את כניסתה לנמל אשדוד של אוניית ענק שעל סיפונה מכולות בסדר גודל של 14,000 TEU מתוכן כ-3,000 מכולות המיועדות לפריקה עבור יבואנים ותעשיינים בישראל. לנוכח צעד פרוע זה של האיגוד נמנעה כניסתה של האוניה YM Winner והיא ממתינה מחוץ לנמל. המתנה זו גורמת לנזקי עתק ההולכים ומצטברים. קיימת סכנה חמורה שהאוניה תשוב על עקבותיה ותעגון בנמל מחוץ לישראל, דבר שיגרום לכך שהמכולות שעל סיפונה תגענה לישראל באיחור עצום ותוך גרימת נזקים פיננסיים כבדים ליבואנים ותעשיינים".

 

מהנהלת נמל אשדוד נמסר: "האיגוד הארצי לקציני ים חיבל הלילה במזיד במאמצים הגדולים שהחברה עושה להגדלת הפעילות העסקית לקראת עידן התחרות בנמלי הים. ההחלטה להשבית את פעילות הגוררת גורמת לנזקים פיננסיים כבדים להנהלת נמל אשדוד ולעובדיו".

 

מהנהלת הנמל נמסר בנוסף כי "מדובר בשביתה שננקטה ללא הודעה, וללא הצדקה, מתוך בריונות וגחמנות".